۱۳۹۹-۱۰-۲۵

خوشه‌های طلايی

اعطاء جايزه‌ نوبل ادبيات در سال 1901 آغاز شد و اولين جايزه‌ي آن به يك شاعر فرانسوي به نام «سولي پرو دوم» تعلق گرفت. لازم به ذكر است كه همه‌ي برندگان جايزۀ نوبل ادبيات داستان‌نويس نيستند؛ بلكه در ميان آنها فلاسفه، شعرا، نمايشنامه‌نويسان و تاريخ‌نگاراني چون «برگسون و چرچيل» نيز حضور دارند.

در اين مجموعه نويسنده تنها بر روي داستان‌هاي كوتاه تمركز كرده تا در حجمي اندك خوانندگان بتوانند با طيف وسيعي از آثار اين مفاخر ادبي آشنا شوند. در اين راه اولين انتخاب اين كتاب، داستاني از «هنريك سينكيه ويچ» نويسندۀ بزرگ لهستاني است كه در سال 1905 جايزۀ نوبل ادبيات را از آن خود كرد و پايان‌بخش اين كتاب، داستاني از «كازائوشي گورو» برندۀ جايزۀ نوبل ادبيات 2017 مي‌باشد. البته، بايد خاطرنشان كرد كه هر داستان رنگ و بوي خاصي دارد و خواننده از آن حظي سرشار خواهد برد.
نكته‌ي قابل توجه اين است كه در طي اين زمان نسبتا طولاني كه از آغاز اين جايزه مي‌گذرد؛ بسياري از مفاخر ادبي كشورمان از جمله مترجمان نامدار و چيره‌دستي چون: محمدقاضي، م. به.آذين، سيمين دانشور و... بسياري از اين داستانهاي كوتاه را ترجمه و در مجلات ادبي و هفته‌نامه‌ها چاپ و منتشر كرده بودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید