۱۳۹۹-۱۱-۰۸

پيامبر اعظم صلی الله عليه و آله در آينه قرآن

معرفی کتاب: شناخت شخصیت، اخلاق و سیره انبیای الهی، به ویژه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، به منظور الگو گرفتن از آنان، برای هر انسانی، خصوصا مسلمانان، ضروری است؛ زیرا خداوند آنان را الگوی همه انسان ها معرفی کرده است.

قرآن درباره ابراهیم علیه السلام می فرماید: (قد کانت لکم اسوه حسنه فی ابراهیم)؛ «قطعا برای شما در [پیروی از] ابراهیم علیه السلام سرمشقی نیکوست». همچنین درباره رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و اله می فرماید: (لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه)؛ «قطعا برای شما در [اقتدا به] رسول خدا صلی الله علیه و اله سرمشقی نیکوست».
 آثار متعددی برای معرفی رسول گرامی صلی الله علیه و اله، حتی به دست غیر مسلمانان، تالیف شده است، ولی قرآن کریم معتبرترین منبع برای شناخت آن حضرت است. این کتاب الهی با معرفی ویژگی های اخلاقی و شخصیتی، و رسالت جهانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله برای انسان ها،ایشان را در ابعاد مختلف می شناساند. از این رو نویسندگان در طول تاریخ، با بهره گیری از قرآن کریم، زیباترین چهره را از رسول خدا صلی الله علیه و اله به تصویر کشیده اند. در اثر پیش رو نیز، که به همت حضرت آیت الله اوسطی – زید عزه –  به تحریر درآمده، حقیقت بی مثال رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و اله با بهره گیری از آیات شریف قرآن، ترسیم شده است. امیدواریم خوانندگان محترم، با مطالعه این اثر، با چهره ملکوتی و اخلاق حسنه این الگوی برتر، بیشتر آشنا شوند. (برگرفته ازدیباچه صفحه 9 و 10)

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید