۱۳۹۹-۱۱-۰۹

درس های توحیدی در سوره یونس

معرفی کتاب: در عظمت قرآن همین بس که معجزه پیامبر خاتم (ص) و آیاتش متکفل هدایت بشر و ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان است. تربیت شده مکتب قرآن می تواند با فتنه ها و القائات گمراه کننده روزگار درآویزد و چیره شود.

مفسر قرآن نیز لازم است که از آرا و عقاید شخصی خود صرف نظر کند و تنها مفهوم آیات را بدون رنگ آمیزی با گرایش های فکری و تخصصی خویش مدنظر بگیرد و طبق رهنمود و فرمان خود قرآن قدم بردارد.
در میان آیات سراسر نور قرآن کریم، سوره یونس، توحید را که اساس تمام اعتقادات است، مورد توجه خاص قرار داده است. اهمیت مباحث توحیدی از آن جهت است که نفوذ توحید در افکار و اندیشه انسان، زندگی او را از هر جهت الهی می کند و او را به مقصد نهایی از خلقتش می رساند.
کتاب « درس های توحیدی در سوره یونس» حاوی نکات ارزشمند و مورد نیاز جامعه است که حضرت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در محاضرات عمومی بیان داشته اند.
این نوشتار در سی و هشت درس آیات سوره مبارکه یونس را با لطافتی خاص بیان نموده است. معنای خلقت آسمان¬ ها و زمین در شش روز، معنای عرش و مقصود از آن، عقاید متفاوت درباره عرش، تبیین علم عرشی خداوند، حقیقت ربوبیت و تفاوت آن با خالقیت، شرک و دوگانه¬پرستی، مشکل اساسی بشر، وظایف پیامبران در برابر مردم، اهداف قرآن از بیان قصه پیامبران و … از جمله مطالبی است که در این سوره تاکید و بیان شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید