۱۳۹۹-۱۱-۱۶

12بهمن/ بازگشت امام خمینی(ره) از پاریس به ایران (1357-ش).

آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

هواپیمار ارفرانس روز اول فوریه 1979 همراه با 200 سرنشین، 150 خبرنگار و 50 همراه، ساعت یک صبح به وقت محلی30/3 به وقت تهران، فرودگاه شارل دو گل فرانسه را به مقصد تهران ترک می‌کند. امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز در کف هواپیما با آرامش کامل خوابید. این درحالی بود که نزدیکان ایشان نگران بودند. ساعت 35/9 ایشان در حالی که توسط مهماندار همراهی می‌شد، روی پلکان هواپیما دیده شدند. طنین فریاد الله اکبر محوطه فرودگاه را پر کرد. عده زیادی از علما و دانشمندان از جمله آیه الله طالقانی، بهشتی، منتظری، مطهری و نمایندگان مراجع قم به استقبال آمده بودند. پس از ورود امام خمینی(ره) به سالن مهرآباد، صدای صلوات سالن را پر کرد، سپس قرآن قرائت شد و مردم سرود(( خمینی، ای امام)) را خواندند. آنگاه یک دانشجو ورود رهبر انقلاب را شادباش گفت. متن سخنان وی به قلم استاد شهید مطهری نگاشته شده بود. بعد از آن امام خمینی(ره) به بهشت رضا رفتند تا ضمن تجدید پیمان با شهدای انقلاب به سخنرانی بپردازند.
با اتمام سخنرانی امام بلافاصله برای عیادت بیماران به بیمارستان هزار تختخوابی رفتند. ایشان همچنین در شب اول اقامت خود در مدرسه رفاه، طی سخنانی با اعضای کمیته استقبال، بر لزوم حفظ وحدت تاکید کردند.
منبع: طلوع خورشيد: سال‌شمار زندگاني امام خميني قدس سره/ علي اکبر ذاکري.- قم: بوستان کتاب قم (انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، ‎۱۳۹۱.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید