۱۳۹۹-۱۱-۱۶

نمایش آثار نقاشی بانوان در موزۀ آستان قدس رضوی

مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی از بانوان هنرمند معاصر که به دست این هنرمندان به حرم رضوی اهدا شده است، به مناسبت روز زن در موزۀ رضوی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، موزۀ آستان قدس رضوی مجموعه‌ای از تابوهای نقاشی از آثار بانوان هنرمند معاصر را به نمایش گذاشته است. مسئول گنجینۀ هنرهای تجسمی این موزه اعلام کرد: این تابلوها به مناسبت روز زن، به تازگی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است. وی افزود: تابلوی تذهیب(ترنج) به ابعاد 60 *90 سانتی‌متر اثر ملیح ناصری یکی از این آثار است که با تکنیک آبرنگ وگواش، قرمز دانه، کهربا، طلاونقره ومرغش ترسیم شده است.


جمشید امیریان از تابلوی نقاشی معراج پیامبر(ص) به ابعاد 48 *68 سانتی‌متر اثر قاعد امینی و تابلوی سیاه‌قلم حرم امام‌رضا(ع) به ابعاد 40 *50 سانتی‌متر اثر هنری طاهره بنایی رضازاده به عنوان دیگر آثار این نمایشگاه نام برد.
وی ادامه داد: تابلوی نقاشی گل ومرغ به ابعاد 25 *30 سانتی‌متر اثرزهره مهانی‌منش با تکنیک آبرنگ وگواش و همچنین تابلوی نگارگری معراج پیامبر(ص) به ابعاد 40 *60 سانتی‌متر از این هنرمند مشهدی، دیگر آثار به نمایش درآمده است.
گفتنی است، گنجینۀ هنرهای تجسمی موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی با نمایش آثار هنری هنرمندان بزرگ ایران و جهان، واقع در صحن کوثر حرم مطهر همه روزه از ساعت 8 تا 18 پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری و موزه‌ای است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید