۱۳۹۹-۱۱-۱۹

نيروی هوايی در دفاع مقدس: آشنايی با توانايی و عملکرد نيروی هوايی ارتش در طول سالهای دفاع مقدس

حضور موثر هواپیماها در جریان نخستین جنگ جهانی و سیر تکاملی آنها و بهره‌گیری از شیوه‌های جدید بکارگیری هواپیما در جنگ باعث شد که بلافاصله پس از خاتمه جنگ جهانی، در کلیه کشورها سازمان‌هایی برای مدیریت امور هوانوردی ایجاد گردد که در ایران نیز دفتری به نام دفتر هواپیمایی در ارتش تشکیل شد.

نخستین مصوبه برای این سازمان نیز در تاریخ 11 خرداد ماه 1303 به نام فرمان تاسیس صنف( هواپیمایی کل قشون) به عنوان یک سازمان مشخص صادر گردیده که نام سرهنگ خلبان احمد نخجوان به عنوان نخستین فرمانده این سازمان در تاریخ ثبت شده است.
در کتاب حاضر، که به همت هیئت معارف جنگ شهید «سپهبد علی صیاد شیرازی» تهیه شده است، مخاطبان به روایت سرتیپ دوم خلبان «علی‌رضا نمکی»، ضمن آشنایی با تاریخچه نیروی هوایی و عده‌ای از فرماندهان «نهاجا» در زمان جنگ نظیر: سرلشکر «مصطفی اردستانی»؛ «عباس دوران»؛ «عباس بابایی»؛ «منصور ستاری» و...، با عملکرد نیروی هوایی ارتش در زمان جنگ تحمیلی نیز آشنا می‌شوند. در این کتاب، عملکرد نیروی هوایی در عملیات‌های هوایی: شفق؛ والفجر 8، فتح‌المبین، طریق‌القدس، مروارید، نصر، ثامن‌الائمه و...، بررسی گردیده است.
این کتاب در چهار فصل تهیه شده است که عبارتند از:
فصل اول: تاریخچه نیروی هوایی؛ فصل دوم: آشنایی با تعدادی از فرماندهان نهاجا در زمان جنگ؛ فصل سوم: روش‌های ستادی در عملیات مشترک؛ فصل چهارم: تاکتیک‌ها و اقدامات نهاجا در دفاع مقدس

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید