۱۳۹۹-۱۱-۲۵

اهدای بیش از 80هزار کتاب به آستان قدس رضوی

اهدای کتاب به کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی در سال جاری، با وجود شیوع ویروس کرونا، 20درصد افزایش یافت.

به گزارش گنجینه رضوی، رئیس ادارۀ خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای 80هزار و 200 نسخه کتاب چاپی به این سازمان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه 99 خبر داد. عیسی اختری طوسی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تأثیر منفی بر اهدای کتاب نداشته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه انتشار ویروس کرونا مانع جدی از اهدای کتاب به این مرکز نشده و حتی تعداد کتب اهدایی به این مرکز نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش را نشان می‌دهد.


وی تصریح کرد: اهدا کنندگان کتاب، افراد حقیقی و حقوقی و مراکز فرهنگی مختلف بوده‌اند که مرکز مشاورۀ آستان قدس رضوی با 4هزار و 800 نسخه؛ خانوادۀ مرحوم خلیل‌نژاد با 3هزار و 600نسخه؛ حسینیۀ 14معصوم با 3هزار و 166 نسخه؛ جهانبخش شجاع‌نیا با 2هزار و 795 نسخه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی، ریاست سازمان، با 2هزار و 504 نسخه در شمار بزرگترین اهداکنندگان قرار دارند. اختری‌طوسی همچنین از تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اهدای 428 نسخه کتاب، به عنوان یکی از اهداکنندگان نام برد.
او با بیان اینکه کتب اهدایی در موضوعات مختلف طبقه‌بندی شده است، افزود: موضوعات علوم اسلامی، علوم انسانی و تاریخی بیشترین حجم این آثار را به خود اختصاص داده است. 

رئیس ادارۀ خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: این کتاب‌ها پس از بررسی در کمیتۀ انتخاب کتاب‌های اهدایی و بر اساس جدول زمان‌بندی، به ترتیب برای مخزن کتب چاپی، کتابخانه‌های تخصصی، تالارهای کتابخانۀ مرکزی و کتابخانه‌های وابسته ثبت و پس از طی مراحل سازماندهی و آماده‌سازی به این مراکز ارسال شده است.
اختری‌طوسی همچنین از ارسال بیش از 40هزار نسخه از کتاب‌های اهدایی به کتابخانه سیار آستان قدس خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به کتابخانۀ سیار ارسال شده است و تاکنون بخش عمده‌ای از آنها از طریق کتابخانۀ سیار به سایر متقاضیان از مراکز فرهنگی کشور اهدا شده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید