۱۳۹۹-۱۲-۱۰

اهدای تابلویی نفیس از استاد عمواوغلی به موزۀ رضوی

پیش از ظهر امروز در حاشیۀ مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه آثار نقاشی مرحوم بهروزعلی عمواوغلی، یکی از آثار نفیس این هنرمند مشهدی به دست خانوادۀ وی، به موزۀ آستان قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، مسئول امور ترویج میراث فرهنگی رضوی موزۀ آستان قدس از اهدای تابلوی نقاشی رنگ و روغن با شیوۀ کاردک اثر استاد نقاشی و مرمت‌کار آثار تاریخی، زنده‌یاد بهروزعلی عمواوغلی به این موزه خبر داد. حجت حسنی با بیان اینکه افراد معدودی توانایی کار با کاردک را دارا هستند، اعلام کرد: این اقدام در حاشیۀ افتتاح نمایشگاه آثار این هنرمند مشهدی در نگارخانۀ رضوی موزۀ آستان قدس و به دست خانوادۀ مرحوم انجام شده است.


محمود عمواوغلی، فرزند ارشد صاحب اثر نیز در گفتگو با خبرنگار گنجینۀ رضوی در ارتباط با این تابلو اظهار داشت: این اثر تصویر گنبد کبود کلات نادر است که با تکنیک رنگ و روغن با شیوۀ کاردک ترسیم شده است. وی در خصوص چرایی اهدای این اثر به موزۀ رضوی بیان کرد: پدرم خود نیز قصد اهدای این تابلو به آستان مقدس رضوی را داشت و البته فکر می‌کنم، این بنا جزء آثاری است که ایشان از مرمت‌کاران آن نیز بودند.
گفتنی است، بهروزعلی عمواوغلی، از نقاشان بزرگ و مرمت‌گران آثار تاریخی است که مرمت بناهای تاریخی فراوانی را در کارنامۀ خود دارد. وی از نوادگان استاد عبدالمحمد عمواوغلی بافندۀ بزرگ قالی است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید