۱۴۰۰-۰۱-۰۷

نمایش مُهر منسوب به نخستین نائب خاص حضرت مهدی(عج) در موزۀ رضوی

مُهر خاتم منسوب به نخستین نائب خاص امام عصر(عج) با قدمت بیش از 1190 سال، در موزۀ آستان قدس رضوی در معرض نمایش قرار دارد. سیدحسن نصرالله این مُهر را با تأکید بر اینکه آیت‌الله خامنه‌ای نائب امام زمان(عج) در عصر حاضر هستند، به ایشان تقدیم کرده است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، مهر خاتم منسوب به عثمان‌بن‌سعید، نخستین نائب خاص حضرت مهدی(عج)، که در سال 1393 توسط سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به رهبر انقلاب اهدا شده است، در موزۀ هدایای مقام معظم رهبری(مدظله) حرم رضوی در معرض نمایش عموم قرار دارد.
این مُهر در ابعاد 2*2 سانتی‌متر و از جنس عقیق یمن است و در کنار نامه‌ای که سیدحسن نصرالله در آن خطاب به رهبر انقلاب به ارائۀ توضیحاتی در خصوص آن پرداخته، به نمایش درآمده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این نامه به زبان عربی توضیحات کاملی دربارۀ این مُهر ارائه داده و بیان کرده است که بر اساس آزمایش‌هایی که در لندن انجام شده، قدمت این مُهر به سال‌های 250 تا 300 هجری قمری می‌رسد. او در انتهای این نامه، آیت‌الله خامنه‌ای را نائب امام زمان(عج) در عصر حاضر می‌خواند و این مُهر را به ایشان تقدیم کرده است. آنچه در ادامه آمده است، ترجمۀ متن این نامه است.

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
این انگشتر دارای نگینی است که یک عقیق یمنی سبز است و روی آن این جمله بدون نقطه تراشیده شده است:
عدتی یوم الوعید (یا لیوم الوعید)
عثمان بن سعید
صاحب آن که یک متخصص سنگ‌های قیمتی است، می‌گوید که سنگ و نقش آن را در لندن آزمایش کرده و معلوم شده است که مربوط به زمانی بین 250 تا 300 هجری قمری است و می‌گوید که این سنگ و مُهر متعلق به اولین نمایندۀ مولای ما صاحب‌الزمان علیه‌السلام، عثمان‌بن‌سعید عمری است اما انگشتر نقرۀ آن ساخت هدیه کنندۀ آن یعنی صاحب انگشتر است.
صاحبش آن را یک سال نزد من امانت گذاشته بود و چند وقت پیش آن را به من هدیه داد که اگر بتوانم به جان و عمرم، آقا و مولایم حضرت امام خامنه‌ای (روحی فداه و اطال الله فی عمره الشریف) تقدیم کنم، قطعاً آن را با رضایت و سپاس انجام خواهم داد.
هدیه می‌کنم آنچه را که چه بسا مُهر واقعی و نقشی از سفیر امام(ع) باشد، به نائب امام(ع) در این زمان و از او پذیرش این هدیه و دعا را می‌طلبم.
حسن نصرالله
در ذی‌القعده 1435 ه»
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 12:30 با مراجعه به موزۀ هدایای مقام معظم رهبری، واقع در صحن کوثر حرم مطهر امام‌رضا(ع)، از این اثر دیدن کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید