۱۴۰۰-۰۱-۱۰

پایگاه های اطلاعاتی

امکان دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی به منظور دریافت کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و پایان‌نامه‌ها از طریق کتابخانۀ جامع الکترونیکی، واقع در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی (طبقه همکف)، جنب پژوهشکدۀ تالار محققان، برای پژوهشگران و دانشجویان فراهم شده است.

خدمات مرتبط با پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانۀ جامع الکترونیکی، به این شرح است:
      1- امکان استفاده از کتاب‌ها و مقالات پایگاه‌هایی همچون نور، کتابخانۀ دیجیتالی دریا، کتابخانۀ دیجیتالی امام علی(ع)، نرم‌افزار نمایۀ معصومین، نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزۀ علمیۀ اصفهان، کتابخانۀ اهل بیت(ع)، مکتب الشامله، کتابخانۀ الکترونیکی هوش مصنوعی، نورالحسین و نورالامیر و ....
      2- امکان جستجوی مقالات فارسی از طریق پایگاه‌های مقالات علمی معتبر از قبیل پایگاه مقالات فارسی نمایه، پایگاه منطقه‌ای شیراز، ویراساینس، Noormags، Magiran، Civilica و پایگاه‌های معتبر دیگری که مقالات را به صورت رایگان در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهند؛ مانند Ensani، SID و ...
       یادآوری:هزینۀ دریافت مقالات فارسی از پایگاه Noormags، Magiran، پایگاه منطقه‌ای شیراز و ویراساینس 200 تومان و از پایگاه 700Civilica تومان است.
      3- امکان جستجوی مقالات، کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های لاتین از پایگاه‌های Gigalib و Megapaper
      یادآوری: هزینۀ دریافت مقالات از دو پایگاه فوق 1000 تومان و دانلود کتاب و پایان‌نامۀ لاتین، به مقدار ارزش هر کتاب یا پایان‌نامه، هر واحد 1000 تومان است.
     شایان ذکر است که در ایام کرونا، استفاده از خدمات پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانۀ جامع الکترونیک، از طریق شبکه‌های اجتماعی، برای تمامی اعضا و مراجعان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی امکان‌پذیر است. بدین‌ ترتیب، اعضا و مراجعان می‌توانند با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی، شامل واتساپ، سروش، بله و ایتا و جستجوی شناسه @aq_elibrary و عضویت در آن، علاوه بر استفاده از منابع عمومی، با ارسال پیام خصوصی به ادمین کانال(@aq_elibrary_admin)، درخواست منبع خود را ثبت نمایند. لطفا دقت فرمایید که در ثبت منابع درخواستی، ذکر عنوان دقیق مقاله و یا شناسۀ الکترونیک مقاله(DOI)، الزامی است.
      گفتنی است که مدت زمان بازیابی مقالات بر اساس نوع آن، متفاوت است. مقالات فارسی در طی یک روز و مقالات انگلیسی در طی دو روز برای درخواست‌کنندگان بازیابی و پس از دریافت وجه مربوط، ارسال می‌شود. پرداخت هزینه از طریق درگاه پرداخت الکترونیک به آدرس«http://digital.aqr.ir/newindex.aspx?pid=247» و ارسال کد رهگیری برای ادمین کانال، امکان‌پذیر است.

      برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مربوط، به شماره تماس 05132232004 داخلی 3373  تماس حاصل فرمایید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید