۱۴۰۰-۰۱-۱۱

عضویت

عضویت در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی برای تمامی افراد از مقطع راهنمایی امکان پذیر است. با توجه به مقطع تحصیلی، به افراد کد عضویت خاصی تعلق می گیرد و بر اساس کد مربوط، امکان استفاده از خدمات و منابع تالارهای مختلف در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی برای ایشان فراهم می‌شود.

برای کسب اطلاعات کامل و دقیق دربارۀ نحوۀ عضویت و مدارک مورد نیاز برای عضویت، لطفاً آیین‌نامۀ عضویت (به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید.)را مطالعه فرمایید.
      امکان عضویت اینترنتی در کتابخانه های آستان قدس رضوی فراهم است(لینک عضویت): متقاضیان باید 5 روز بعد از پرکردن فرم عضویت و ارسال اسکن مدارک، به صورت حضوری، همراه با اصل مدارک به بخش عضویت کتابخانۀ مرکزی مراجعه کرده و با ارائۀ شمارۀ عضویت، کارت عضویت خود را دریافت کنند. یادآوری می‌شود که پرکردن فرم عضویت و ارسال اسکن مدارک به صورت اینترنتی، اجباری است وفرم چاپی عضویت در کتابخانۀ مرکزی موجود نیست. در صورتی که فردی امکان انجام این کار را نداشته باشد، می‌تواند به تالار اینترنت، در طبقۀ همکف کتابخانۀ مرکزی، مراجعه نماید.

      افزون بر این، افرادی که برای چند ساعت و یا چند روز متقاضی استفاده از خدمات کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی هستند، می‌توانند با پرکردن فرم معرفی مهمان و به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر، از تمامی بخش‌ها و کتابخانه‌های تخصصی به جز بخش‌های گردش کتاب، استفاده کنند.
      شایان ذکر است که در حال حاضر، امکان استفادۀ اعضای کتابخانۀ مرکزی از خدمات، منابع و امکانات کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی و بالعکس وجود ندارد و افرادی که تمایل به مراجعه و استفاده از خدمات کتابخانه‌های وابسته را دارند، باید در شعبۀ مورد نظر خود، عضو شوند. عضویت در کتابخانه‌های وابسته به صورت دستی و از طریق فرم چاپی است.
      نکتۀ مهم: فردی که عضو یکی از کتابخانه‌های وابسته در سطح شهر مشهد باشد، می‌تواند با کارت عضویت یک کتابخانه، از خدمات مطالعاتی و امانت سایر کتابخانه‌های وابسته در مشهد نیز استفاده کند. این طرح با عنوان طرح عضویت بین‌کتابخانه‌ای ثامن، توسط ادارۀ کتابخانه‌های وابستۀ آستان قدس، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان به منابع مطالعاتی، در سطح شهر مشهد، اجرا شده‌است. لطفاً برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، آیین‌نامۀ طرح عضویت و امانت بین‌کتابخانه‌ای ثامن را مطالعه فرمایید.
      یکی از خدمات ویژۀ کتابخانه‌های وابستۀ آستان قدس رضوی در زمینۀ عضویت، امکان عضویت خانوادگی است. در این طرح، اعضای یک خانواده می‌توانند به صورت گروهی، به عضویت کتابخانه درآیند و با ارائۀ یک کارت عضویت، از خدمات امانت کتابخانه استفاده کنند. با این توضیح که در این طرح، سرپرست خانواده به عنوان سرگروه شناخته و کارت عضویت به نام وی صادر می‌شود و سایر اعضای خانواده به عنوان زیرمجموعۀ عضو، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه از امکانات آن استفاده کنند.   
     برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ عضویت در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، می‌توانید با شماره تماس 05132243281  و برای عضویت در کتابخانه‌های وابسته، با شعبۀ مورد نظر(کتابخانه های وابسته در مشهد, کتابخانه های وابسته در شهرستانها)، تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از نزدیک‌ترین کتابخانۀ وابسته به محل سکونت خود، می توانید با شماره تلفن 05132238503 تماس حاصل فرمایید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید