۱۴۰۰-۰۱-۱۵

وقف و نذر فرهنگی:مطبوعات

یکی از مهمترین روش‌های گردآوری نشریات ادواری در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، جذب از طریق اهداست. بر اساس سنت حسنۀ وقف و اهدا، همه ساله بسیاری از ناشران مطبوعاتی ( اشخاص حقوقی و حقیقی )، نشریات خود را برای حفظ و نگهداری در گنجینۀ رضوی، به این کتابخانه ارسال می‌کنند؛ به طوری که در حال حاضر بیش از 70درصد از مطبوعات این گنجینه، به همین شیوه جذب شده است.

نشریات اهدایی را کارشناسان مجموعه‌سازی، با موجودی بایگانی تطبیق می‌دهند و در صورت نیاز به آن، به عنوان نسخۀ بایگانی، به نام خود اهدا کننده، ثبت می‌کنند. نسخه‌های تکراری نیز برای ارسال به سازمان‌ها، کتابخانه‌ها و سایر مراکز فرهنگی درخواست‌کننده در "واحد مبادله" سازماندهی می‌شود.
      برای هر کدام از اهداکنندگان محترم، فرم اهدایی منابع تکمیل  و اطلاعات آنان در سامانۀ اهداکنندگان ضبط می‌شود و در نهایت سپاس‌نامه‌ای به همراه رسیدِ دریافت اهدایی آنان، به آدرس پستی ایشان، ارسال می­‌شود

      در صورتی‌که ارسال منابع اهدایی برای اهداکنندگان ممکن نباشد، منابع توسط کارشناسان این اداره در شهر مشهد به صورت حضوری دریافت می­‌شود. در شهرستان‌ها نیز برای ارسال در حد امکان، مساعدت می‌شود.
      آدرس پستی ادارۀ مطبوعات برای ارسال منابع اهدایی:
      مشهد، حرم مطهر، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، بایگانی مطبوعات، صندوق پستی 177- 91735
      تلفکس:  05132241103

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید