۱۴۰۰-۰۲-۱۲

ارسال رایگان کتاب امانی در طرح ویژۀ «رمضان فرصتی برای مطالعه»

کتابخانۀ امام‌رضا(ع) در گناباد، با ابداع طرح رایگان کتاب‌رسانی امانی به درب منزل اعضا در قالب طرح «رمضان، فرصتی برای مطالعه» تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، مسئول امور کتابخانۀ امام‌رضا(ع) گناباد، از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، از اجرای طرح «رمضان، فرصتی برای مطالعه» توسط کتابخانۀ سیار و تلفنی در این مرکز خبر داد. فاطمه صحرایی با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌ها در شرایط کرونایی تصریح کرد: باتوجه به تعطيلي خدمات حضوری دركتابخانه‌ها به دلیل شرايط کرونایی و هم‌زمانی آن با ماه مبارك رمضان كه فرصت بيشتري را براي مطالعه در منزل فراهم کرده است، این طرح با اقدام کتابخانۀ سیار و تلفنی کتابخانۀ امام‌رضا(ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.


وی تصریح کرد: در این حرکت، تا سقف پنج نسخه کتاب به شکل بسته‌بندی شده و به صورت امانت به درب منزل اعضا تحویل داده می‌شود. صحرایی در خصوص چگونگی اجرای این طرح افزود: پس از تماس تلفنی اعضا با کتابخانۀ امام‌رضا(ع) گناباد و ثبت درخواست امانت کتاب آنان، کتب درخواستی پس از یک روز به آدرس فرد متقاضی ارسال می‌شود و این درحالی است که تمامی این خدمات به صورت کاملاً رایگان به اعضا ارائه می‌شود.


وی با بیان اینکه تجربۀ هرساله نشان از افزایش درخواست کتاب در ماه مبارک رمضان دارد، گفت: این طرح هم‌زمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده و در فاصله زمانی بیست روز، حدود 300 نسخه کتاب تحویل اعضا به آدرس آنان شده است. صحرایی از استقبال مردم گناباد از این طرح خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح درخواست عضویت خانوادگی بیش از پیش بوده است و همچنین این اقدام با استقبال ادارات، درمانگاه‌ها و مراکز خدمت‌رسان در شرایط کرونایی روبه‌رو شده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید