۱۴۰۰-۰۲-۲۱

نشان کمیسیون ملی یونسکو به مجموعه مستند «میراثی از سناباد» اعطا شد

مستند «میراثی از سناباد» در معرفی تاریخ هزارسالۀ کتابخانه، مرکز اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی و نفایس تاریخی آن، مورد حمایت معنوی و اعطای نشان کمیسیون ملی یونسکوی ایران قرار گرفت.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از حمایت معنوی و اعطای نشان کمیسیون ملی یونسکوی ایران به مجموعه مستند «میراثی از سناباد» خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی با بیان اینکه مجموعه مستند میراثی از سناباد در معرفی این سازمان تولید شده است، تصریح کرد: برای نخستین بار در تاریخ آستان قدس رضوی، مجموعه مستندی به صورت 100درصد تولیدی تهیه شده که در طول حدود 150 قسمت 20 دقیقه‌ای، به معرفی این مرکز هزار ساله خواهد پرداخت. وی با بیان اینکه این مستند چند زبانه است، تصریح کرد: بخش اول این مجموعه در نوروز 1400 در 15 قسمت از سیمای جمهوری اسلامی و شبکه‌های برون‌مرزی پخش شد و قسمت دوم این مجموعه یعنی موزه قرآن و نفایس و مرکز حفاظت و مرمت این سازمان نیز آمادۀ پخش از شبکه‌های ملی و برون‌مرزی است.


حسینی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با قدمت کهن و مجموعه‌ای از نفایس نادر تاریخی، قطب فرهنگی منطقه به شمار می‌رود، افزود: در این مجموعه، بخش‌های مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی از قبیل گنجینۀ نسخ خطی، چاپ‌سنگی، تالارهای تخصصی و همچنین موزه‌های رضوی شامل موزۀ تاریخ حرم، قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری(مدظله)، موزۀ فرش، نجوم، سلاح، سکه، تمبر و اسکناس، ظروف، هنرهای تجسمی، تالار آثار استاد فرشچیان، موزه مردم‌شناسی، کتابخانه‌های وابسته در مشهد و شهرستان‌ها و مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس با اسنادی از دورۀ صفویه و دست‌نوشته‌های اولین مطبوعات ایران، معرفی و نمایش داده می‌شود.


حسینی خاطرنشان کرد: کار تولید مجموعه مستند «میراثی از سناباد» از سال 98 آغاز شده است که نخستین پوستر آن در آذر 98 در یکی از سه‌شنبه‌های علمی‌فرهنگی سازمان با حضور تولیت معزز آستان قدس رونمایی و امضا شد. وی همچنین با اشاره به آماده و پخش شدن نخستین سری از این مجموعه در نوروز 1400 یادآور شد: پیش از پخش این سری مستند از شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی، پوستر آن در آخرین سه‌شنبۀ علمی‌فرهنگی سال 99 به دست رئیس سازمان علمی‌فرهنگی آستان قدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌مهر رونمایی و امضا شد.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها،موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تشکر از صداوسیمای جمهوی اسلامی ایران به خصوص مرکز خراسان رضوی، مؤسسات فرهنگی تابعه آستان قدس رضوی و کمیسیون ملی یونسکوی ایران، از همکاری این نهادها و حمایت آنان از این مجموعه تقدیر کرد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید