۱۴۰۰-۰۳-۱۸

رونمایی از تازه‌ترین فرش اهدایی خاندان صفدرزادۀ حقیقی به موزۀ رضوی

تازه‌ترین فرش اهدایی خاندان صفدرزادۀ حقیقی به موزۀ رضوی در هشتادودومین سه‌شنبۀ علمی‌فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور واقف، رونمایی شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، پیش از ظهر امروز در هشتادودومین سه‌شنبۀ علمی‌فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از فرش نفیس اهدایی علیرضا صفدرزادۀ حقیقی به موزۀ رضوی رونمایی شد. این پانزدهمین فرش اهدایی این خاندان به موزۀ رضوی است که روز گذشته به این موزه اهدا شد.
علیرضا صفدرزادۀ حقیقی، واقف این فرش و فرزند مرحوم فیض‌الله صفدرزادۀ حقیقی با بیان اینکه پدر و عموهای او پیش از این تعداد 14 فرش را وقف موزۀ رضوی کرده‌اند، استفاده از رنگ گیاهی، کاربرد بیش از 500 رنگ، ریزبافتی و رج‌شمار 65 در 70 را از ویژگی‌های این فرش نفیس در ابعاد 1.5 در 1.5 عنوان کرد.


وی که کار طراحی نقش این فرش را نیز به عهده داشته است، از معصومه علوی به عنوان بافندۀ آن نام برد و اظهار کرد: بافت این فرش 4سال به طول انجامیده است. او انگیزۀ خود از وقف این قالی نفیس را اظهار ارادت به اهل‌بیت(ع) و ایجاد اتصال میان مردم و ائمۀ اطهار(ع) ذکر کرد و گفت: این فرش‌ها با عشق بافته می‌شود و به عشق ختم می‌شود. زمانی که عشق در این فرش به اوج خود رسید، تصمیم گرفتم تا آن را به گران‌ترین قیمت بفروشم و هیچ قیمتی را بالاتر از آن نیافتم که آن را به امام رضا(ع) بفروشم.
همچنین مسئول موزۀ فرش آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به سنت 120سالۀ فرش‌بافی در این خاندان اظهار کرد: هنر عشق‌ورزی به امام رضا(ع) هم نسل به نسل در این خانواده منتقل شده است. عبدالحسین ملک‌جعفریان از یدالله، نصرالله، فیض‌الله و غلام‌رضا صفدرزاده حقیقی، به عنوان واقفان فرش به موزۀ رضوی نام برد و گفت: قالی هفت شهر عشق اولین اثر اهدایی این خاندان است که توسط یدالله صفدرزاده حقیقی به موزۀ رضوی اهدا شده است و به اذعان کارشناسان، نفیس‌ترین دست‌بافتۀ بشر در دوران معاصر است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید