۱۴۰۰-۰۴-۱۰

مسئول کانون کتاب و کتابخوانی رضوی استان تهران: برگزاری نشست کتابخوانی به صورت مجازی

به گزارش روابط عمومی کانون خدامیاری کتابخانه های آستان مقدس رضوی : دکترهوشمند مسئول کانون کتاب و کتابخوانی رضوی استان تهران گفت: بمناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) نشست کتابخوانی مجازی برگزار گردید.

وی همچنین گفت : نشست کتابخوان مجازی در تاریخ  22 خرداد1400 در مکان اسکای روم توسط کانون کتاب و کتابخوانی رضوی شهرستان قدس انجام  و در خصوص تاریخ شهر قم بحث و گفتگو شد.
مسئول کانون کتاب و کتابخوانی رضوی استان تهران افزود : در این نشست، سرکارخانم معصومه یوسفی مدرس حوزه علمیه به اهمیت شهر قم پرداخته و با اشاره به روایاتی که در مدح شهر قم بیان شده است گفت شهر قم قبل از حضور حضرت معصومه(س) نیز مورد توجه بوده است و حدود ده روایت وارد شده نیز نشانگر این موضوع است.
خانم یوسفی در این نشست بیان داشت : شخصیتهای بزرگی همچون عمران بن عبدالله، سعدبن عبدالله قمی در صدراسلام درقم حضور داشتند. درکشورما قریب به ده هزار امام زاده وجود دارد که چهارصد امام زاده درشهر قم است. در بین امام زاده ها رتبه هایی وجود دارد و صرف فرزند امام بودن سبب جایگاه نیست.
وی در ادامه به ذکر ویژگیهایی که سبب تکریم برخی امام زاده ها شده اند پرداخت و موارد زیر مانند 1-علم و دانش2-مدح امام3-ولایت پذیری4-محدث بودن-5-مهاجربودن از مهمترین دلایل عنوان کرد.
مدرس حوزه علمیه  در ادامه گفت : حضرت مصومه سلام الله علیها جامع تمام ویژگی ها بودند. ایشان نه خاطر برادر خود بلکه به خاطر ولایت پذیری و مهاجرت الی الله به ایران سفرکرد .جایگاه حضرت معصومه(ع) به اندازه‏ای رفیع است که زیات نامه ایشان از طرف امام رضا علیه السلام وارد شده است و ائمه(ع) همواره سفارش به زیارت ایشان داشتند. تامل و تدبر در زندگی حضرت معصومه(ع) بیانگر مدافع ولی زمان بودن و حرکت در مسیر ولایت و همچنین هجرت است چه بسا هجرت از مقام یا اخلاق ناپسند باشد که در دین مبین اسلام هجرت برجهاد اولویت دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید