۱۴۰۰-۰۶-۱۶

حماسه پرچمدار کربلا عباس بن علي (ع)

این مجموعه نفیس و عالی در فضائل و مناقب یکی از شهدای تاریخ بشری حضرت ابوالفضل العباس(ع) تهیه و تدوین شده است که در حد خود بی‌نظیر است و حاوی مقالات متعدد و بیان کننده نظریات بزرگان فرهنگ و ادب می‌باشد.

قسمتی از مطالب به نام زندگانی قمر بنی هاشم(ع) سال تحریر یکهزار و سیصد و چهل و یک خورشیدی، اقتباس و نگارش حاج عماد الدین حسینی اصفهانی( عمادزاده) واقف، محمد ظهوریان مفتخر احمدی به شماره کتاب 47008 در موزه آستان قدس رضوی می‌باشد که در صفحات کتاب آورده شده است.
نویسنده برای گردآوری مطالب کتاب با چند دکتر و پروفسور کشورهای خارجی و به خصوص کشورهای اسلامی مکاتباتی داشته از جمله کشورهای ترکیه، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان، فرانسه، جمهوری خلق چین، مصر، تونس، مالزی، لیبی ، سوریه و هند. برای نمونه چند نامه در آخر کتاب آورده شده و همچنین پاسخی که به زبان انگلیسی و فرانسه داده شده است. خطوط انتخابی کتاب از اساتید و مدرسین و سایر هنرجویان خط از آلبوم شخصی است. خط پشت جلد از استاد کرمعلی شیرازی می‌باشد.
منظور از تدوین حماسه پرچمدار کربلا، مرثیه‌خوانی نیست. هدف آن مبارزات و آن همه انگیزه‌های انسان‌ساز آن رادمردان که برای نسل جوان قابل ارائه باشد، مهمتر و لازمتر از مرثیه تنها است. در این کتاب مقالات و اشعاری از دانشمندان و فضلا و شعرای ارجمند ثبت شده است. از آنجایی که همه مقالات و اشعار یکجا در اختیار نبود و به مرور به دست گردآورنده رسیده است، بنابراین فهرست کتاب براساس صاحب اثر و موضوع و شماره صفحه و محل رسیدن آثار یا شخص تنظیم شده است.
آثار شعرا و نویسندگان به ترتیب حروف الفبا از صفحه 5 فهرست به بعد شامل: اشعار، مقالات نظری و تحقیقی و معجزات آورده شده است.
از جمله موضوعات مطرح شده در فهرست می‌توان موقعیت عربستان درآغاز اسلام( رسیده از کتب موزه آستان قدس رضوی)؛ درباره خاندان علی(ع)( از آثار حاج عمادالدین حسینی اصفهانی)؛ عکس، پنجه و کبوتر در عزاداریها( رسیده از بانو معتکف، صاحب اثر موزه مردم‌شناسی)؛ شعر( رسیده از تبریز توسط جناب شهسوارانی، صاحب اثر استاد زنده یاد محمد حسین شهریار) و موارد دیگر را نام برد.
شماره دیویی: ح667ع 9537 / 297
پدید آور( ان: ( عطار، محمدحسين
سجادي، ضياءالدين، ۱۲۹۸ - ‎۱۳۷۵.، مقدمه‌نويس
عنوان: حماسه پرچمدار کربلا عباس بن علي (ع)
موضوع: عباس بن علي (ع)، ‎۲۶؟ - ‎۶۱ق.
ناشر: محمد حسین عطار
سال نشر: 1377
مشخصات ظاهری: ‎۴۵۸ ص.: مصور، نمونه
یادداشت: گزيده از تاريخ نيشابور در بخش پاياني کتاب بچاپ رسيده است
موجودی: مخزن بسته: (‎۱۱۱۷۵۴۲۰‎)
    تالار قفسه باز آقايان: (‎۲۰۶۸۷۴۰‎)
    گردش و امانت بانوان: (‎۲۱۴۷۴۳۳‎)
    گردش و امانت آقايان: (‎۲۲۶۶۵۸۷‎)
    آرشيو(مخازن جديد): (‎۲۶۱۵۷۳۲‎)
    کتابخانه جامع گوهرشاد: تخصصي اهل البيت (ع): (‎۳۲۴۷۹۴۸‎)
    کتابخانه مسجدالرضا(ع): (‎۳۳۶۳۵۱۶‎)
    کتابخانه آيت ا... حاج شيخ عباس تربتي: (‎۳۵۳۰۸۶۴‎)
    مجتمع فرهنگي و کتابخانه امام رضا(ع)- قوچان: (‎۵۷۱۵۹۸۶‎) / (۵۷۱۵۵۱۵‎)
کتابخانه ها:     کتابخانه آيت الله مجتبي قزويني: (‎3637278‎)
    کتابخانه آيت الله هاشم قزويني: (‎3738355‎)

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید