۱۴۰۰-۰۶-۲۲

موزۀ آستان قدس رضوی؛ پیش به سوی موزۀ مجازی

مسئول امور موزۀ دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از دیجیتال‌سازی 2هزار و 114 اثر موجود در موزه آستان قدس در مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در ماه‌های اخیر، دیجیتال‌سازی آثار موزه‌ای و گسترش موزۀ دیجیتال با سرعت بیشتری ادامه دارد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، عادل مطوری با بیان اینکه تاکنون امکان بازدید مجازی از گنجینه‌های قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری، تالار آثار استاد فرشچیان و موزۀ فرش فراهم شده است، اعلام کرد: تنها در مرداد ماه گذشته، 987 بازدید از موزۀ مجازی صورت گرفته است.
وی با شاره به اینکه کار دیجیتال سازی آثار موزه‌ای از ماه‌ها قبل آغاز شده، از دیجیتال‌سازی 2هزار و 114 اثر موجود در موزه در ماهی که گذشت خبر داد و افزود: 407 برگ اسکناس، یک هزار و 677 برگ تمبر، 800 اثر منتخب خزانه کل و موزۀ تاریخ حرم رضوی و همچنین 30 اثر پروژه مستندسازی در این مدت دیجیتال‌سازی شده است.


مطوری تهیه محتوا برای شبکه‌های اجتماعی با هدف معرفی آثار و رویدادهای موزه‌ای را از جمله اقدامات صورت گرفته در موزه دیجیتال آستان قدس رضوی عنوان و بیان کرد: تنها در یک ماه اخیر بیش از 330 پست در شبکه‌های اجتماعی سروش پلاس، گپ، ایتا، بله، اینستاگرام و واتساپ بارگذاری شده و همچنین بارگذاری استوری و ویدیو در اینستاگرام و آپارات از دیگر اقداماتی است که در فضای مجازی با جدیت دنبال می‌شود.
گفتنی است، با توجه به شرایط کرونایی، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی https://digimuseum.razavi.ir/ بخشی از گنجینه‌های موزۀ آستان قدس رضوی شامل موزۀ قرآن و نفایس، گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری(مدظله)، تالار آثار استاد فرشچیان و موزۀ فرش را به صورت مجازی بازدید کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید