۱۴۰۰-۰۷-۰۳

برپایی نمایشگاه منتخب عکس‌های سوگوارۀ بین‌المللی «مهر محرم» در حرم رضوی

در آستانۀ اربعین حسینی، نمایشگاه منتخب عکس‌های سیزدهمین دوره از سوگوارۀ بین‌المللی «مهر محرم» در نگارخانۀ رضوی موزۀ آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، در آستانۀ دهۀ سوم ماه صفر و فرارسیدن اربعین حسینی و ایام شهادت امام رضا(ع) نمایشگاهی از 40 عکس منتخب سیزدهمین سوگوارۀ بین‌المللی «مهر محرم» با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌های خراسان رضوی و سمنان، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع)، رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در موزۀ آستان قدس رضوی افتتاح شد.
در این نمایشگاه، تعداد 34 قطعه عکس و 6 مجموعه عکس از عکاسان داخلی و خارجی منتخب سیزدهمین سوگوارۀ بین‌المللی «مهر محرم» با موضوع راهپیمایی اربعین، راهپیمایی در مسیر مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع)، عزاداری‌ها و روضه‌های خانگی به نمایش درآمده است.

دبیر اجرایی سوگواره «مهر محرم» با بیان اینکه این سومین سال متوالی است که عکس‌های منتخب این سوگواره در موزۀ آستان قدس رضوی به نمایش درمی‌آید، تصریح کرد: سوگواره مهر محرم مدت 14 سال متوالی است که به صورت ملی برگزار می‌شود و امسال، هفتمین سال است که به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
میثم قدس‌پور ادامه داد: امسال برخی از سوگواره‌های حسینی در سطح کشور متحد شدند و سوگوارۀ بزرگتری را به نام سوگواره ملت امام حسین (ع) شکل دادند که بخش عکس و ویدئو در این سوگواره با عنوان «مهر محرم» برگزار می‌شود و بخش‌هایی چون گرافیک، متون ادبی و ... در سایر بخش‌های سوگوارۀ ملت امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از 12هزار اثر از عکاسان داخلی و خارج در سال 99 به سیزدهمین سوگواره «مهر محرم» ارسال شد، اظهار کرد: حدود یکصد قطعه از این تصاویر در سوگواره برگزیده شد که از آن تعداد 40 اثر از عکاسان ایران، عراق، بحرین و انگلستان در این نمایشگاه در معرض دید عموم زائران حرم رضوی و بازدیدکنندگان موزۀ رضوی قرار گرفته است.


همچنین فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان در خصوص چهاردهمین سوگواره «مهر محرم» توضیح داد: امسال، این سوگواره به پویش جهانی «ما ملت امام حسینیم» پیوست و فیلم کوتاه به بخش‌های این سوگواره افزوده شد.
وی با بیان اینکه اختتامیه این سوگواره در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اعلام کرد: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت www.MehreMoharram.ir می‌توانند تا تاریخ 15 مهر 1400 آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. فلاح همچنین با اشاره به همکاری آستان قدس رضوی در برپایی نمایشگاه منتخب آثار این سوگواره در موزۀ رضوی بیان کرد: این سومین سال متوالی است که آستان قدس رضوی برگزیدۀ آثار این سوگوارۀ بین‌المللی را در موزۀ آستان قدس به نمایش می‌گذارد و امیدواریم با همکاری این نهاد، سال آینده آثار برگزیدۀ سوگوارۀ پیش رو را در این مکان قدسی به نمایش بگذاریم.
گفتنی است، این نمایشگاه تا 15مهرماه 1400 ادامه دارد و علاقه‌مندان همه روزه از ساعت 8 تا 17 با مراجعه به صحن کوثر حرم مطهر رضوی، موزۀ مرکزی، نگارخانۀ رضوی از این آثار بازدید کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید