۱۴۰۰-۰۸-۲۴

کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به روستاهای محروم سرخس رفت

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از راه‌اندازی کتابخانه سیار در سطح روستاهای محروم سرخس با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این مناطق خبر داد و گفت: ایجاد اولین کتابخانه سیار در روستای «تپه میر احمد» کلید خورد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، حسین خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه سیار برای اولین بار در سطح روستاهای محروم شهرستان سرخس، از راه‌اندازی چنین کتابخانه‌ای در روستای محروم «تپه میر احمد» توسط مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام رضا علیه‌السلام، از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سرخس و با همکاری بسیج خواهران این شهرستان در هفته کتاب خبر داد و افزود: درصدد هستیم این اقدام جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در تمامی روستاهای محروم این شهرستان صورت پذیرد. 

معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تمامي منابع این کتابخانه توسط كتابداران وکارشناس فرهنگی انتخاب می‌شود، افزود: در حال حاضر تعداد 200 نسخه کتاب در این کتابخانه قرار دارد و هر هفته منابع مورد نیاز اهالی روستا از محل منابع موجود، در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه هر هفته پنجشنبه‌ها در نوبت صبح براي بانوان و نوبت عصر براي آقايان در محل مسجد روستا با نام كتابخانه «شهيد رمقي» خدمات خود را به‌صورت رایگان در اختیار قرار می‌دهد.

خسروی همچنین از برپایی ايستگاه مطالعه براي مادران در محل مهدالرضا(ع) شهرستان سرخس واقع در مسجد امام رضا(ع) خبر داد.

گفتنی است، روستای تپه میر احمد، روستایی در بخش مرکزی شهرستان سرخس و در فاصله دو کیلومتری شمال سرخس و در حاشیه مرز ترکمنستان واقع شده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید