روحانی قصه‌گوی کهگیلویه و بویراحمدی:
۱۴۰۰-۰۸-۳۰

حضور نیروهای داوطلب باعث پویایی در هر محیطی است

روحانی قصه‌گو و فعال در حوزۀ کودکان، فعالیت‌های داوطلبانه را امری ضروری در پویایی و اقدامات مبتکرانه در هر محیط کاری دانست و افزود: آموزش‌های مستمر و تخصصی برای نیروهای داوطلب مهم‌تر از تحصیلات است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل آذری‌نژاد مهمان گفت‌وگوی پنجمین پیش‌نشست «اولین همایش بین‌المللی فعالیت‌های داوطلبانه؛ فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی» بود.

او که در مناطق کم‌برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت داوطلبانه در حوزه کودکان با شعار «قصه، توپ، رنگ» به اقدامات کتاب محور مشغول است در گفتگوی این هفته با موضوع «راهبردهای آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب» به بیان نظرات خود پرداخت.

این فعال جهادی درباره اقدامات خود در مناطق کم‌برخوردار اظهار کرد: کاری که ما در حوزۀ کودک در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌دهیم، ایجاد یک شبکۀ فعال جهت ارتباط‌گیری با کودکان در حوزۀ کتاب است که در این راستا ضمن اهدای کتاب، به آنان در راستای نویسندگی خلاق کمک می‌کنیم.

آذری‌نژاد هدف از کار خود را، رشد کودکان خلاق و آموزش مهارت‌های زندگی در بستر فضای شاد برای آنان عنوان کرد. 

وی با اشاره به فعالیت خود در 200 روستای کم‌برخوردار بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری با هدف آموزش نویسندگی به دانش‌آموزان، کتاب‌هایی برای معلمین مدارس این مناطق ارسال کردیم تا از آن‌ها در زنگ انشا جهت تقویت نویسندگی دانش‌آموزان استفاده شود.

این روحانی قصه‌گو و فعال در حوزۀ کودکان، با تأکید بر آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب در عرصه‌های مختلف افزود: تیمی که در حوزۀ کودک با بنده در مناطق کم‌برخوردار به صورت داوطلبانه مشغول به فعالیت هستند تحصیلات دانشگاهی ندارند اما با توجه به گذراندن دوره‌های آموزشی مستمر و تخصصی و مطابق با نیاز کودک، بسیار مفید عمل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در فعالیت‌های داوطلبانه نباید صرفاً به تحصیلات افراد توجه کرد؛ بلکه باید در راستای فعالیت موردنظر و صرف نظر از تحصیلات، دوره‌های آموزشی ادامه‌دار برای آنان در نظر گرفت.

آذری‌نژاد فعالیت‌های داوطلبانه خارج از چارچوب دولتی را موفق‌تر ارزیابی کرد و گفت: نهادهای دولتی، فرهنگی و آموزشی همچون آموزش‌وپرورش، بهتر است نقش حمایتی داشته باشند.
 
وی حضور نیروهای داوطلب در عرصه‌های مختلف از جمله کتابخانه‌ها و موزه‌ها را برای پویایی محیط و اقدامات مبتکرانه مؤثر خواند و گفت: این نیروها ضمن انتقال تفکر و نگرش خود به کارکنان رسمی ‌هر محیط، می‌توانند انگیزۀ آنان را در انجام وظایف محوله ارتقا دهند که حضور نیروهای داوطلبِ ما به عنوان قصه‌گو در مدارس و ترغیب معلمان روستا به قصه‌گویی نمونه‌ای از این حرکت است.

این روحانی جهادی در پایان سخنان خود، گفت‌وگوی چهره به چهره را بهترین ابزار برای جذب نیروهای داوطلب و به اشتراک گذاشتن تجربیات ذکر کرد.

گفتنی است، نخستین همایش بین‌المللی «فعالیت‌های داوطلبانه؛ فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی» در اردیبهشت سال 1401 به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت اطلاع از جزئیات بیشتر و ارسال مقالات خود می‌توانند به تارنمای همایش به آدرس www.volunteer.razavi.ir  مراجعه کنند. همچنین دبیرخانه همایش با شماره‌های تماس 05132281480 و شماره فکس 05132281480- 05132220845 پاسخگوی سوالات است.
 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید