۱۴۰۰-۰۹-۰۵

نمایشگاه کتاب در كتابخانه شیخ مجتبی قزويني(ره) آستان قدس رضوی

مسئول امور كتابخانه آيت‌الله شيخ مجتبي قزويني(ره) آستان قدس رضوی از برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار با عنوان «بسیج لشگر مخلص خداست» در هفته گرامی‌داشت بسیج در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، علی وظیفه‌دان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در کتابخانه آيت‌الله شيخ مجتبي قزويني(ره) وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد اظهار کرد: در اين نمايشگاه بیش از 100 عنوان منابع چاپي و ديجيتالي به نمايش گذاشته شده که قابل مطالعه و امانت برای اعضا است.
وی افزود: مجموعه‌ای از کتاب‌های چاپی‌ و نرم افزار با موضوع بسیج، فرهنگ بسیجی، دفاع مقدس، جنگ تحميلي، خاطرات و زندگي‌نامه بسیجیان، جانبازان و شهداي جنگ در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
مسئول کتابخانه آيت‌الله حاج شيخ مجتبی قزويني(ره) وابسته به آستان قدس رضوي هدف از برگزاری اين نمايشگاه را آشنايي مراجعان با فرهنگ ایثار و شهادت، تاریخ پرافتخار ایران اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس و معرفی منابع و متون مربوط به این موضوعات برشمرد.


وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ابتدای آذرماه هم‌زمان با آغاز هفته بسیج افتتاح شد و به مدت یک هفته برای عموم دایر است.
گفتنی است، «مجموعه روزشمار جنگ ایران وعراق»، «فرهنگ جبهه»، «دانشگاه و فرهنگ ایثار و شهادت»، «مجموعه قصه فرماندهان»، «مجموعه قصه سرداران»، «دا» و «نورالدین پسر ایرانی» برخی از کتاب‌ها و «یک جرعه عطش»، «دلباخته»، «کبوترهای پیکر سوخته» از جمله نرم‌افزار‌های چندرسانه‌ای در این نمایشگاه است.
شایان ذکر است، كتابخانه آيت‌الله شيخ مجتبی قزويني(ره) وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي، در مشهد، خيابان طبرسي، چهارراه مجلسی، مجلسی غربی 1، در دو ساختمان مجزا ویژه بانوان و آقایان به مساحت یکهزار و 800 مترمربع زیربنا و دارای بیش از 104هزار جلد کتاب چاپی، 13هزار عنوان کتاب صوتی، 15هزار حلقه منبع دیداری‌شنیداری و نشریات روز، پذیرای عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید