در راستای همکاری‌های کتابخانه آستان قدس رضوی با گروه آموزشی جغرافیا
۱۴۰۰-۱۰-۲۲

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کتابخانه آستان قدس رضوی تقدیر کرد

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، از کتابخانه آستان قدس رضوی در راستای همکاری‌های این مجموعه با گروه آموزشی جغرافیا در تامین محتوای کتب درسی تقدیر به عمل آورد.

به گزارش گنجینه رضوی، رضا صابري تولايي؛ معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش و رئیس انجمن علمي آموزشي معلمان جغرافياي خراسان رضوي که به همراه اعضاء انجمن معلمان جغرافیا و تالیف کتاب استان‌شناسی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی حضور به هم رساند، بر تداوم همکاری‌های مشترک میان دو سازمان تاکید کرد.


وی در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، معاون و مدیران این کتابخانه برگزار شد، کتابخانه آستان قدس رضوی را به لحاظ وجود منابع، ماخذ و کتب مرجع بسیار عالی توصیف کرد.


صابری توسعه همکاری‌های دوجانبه را فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های طرفین در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برشمرد.

 

حجت الاسلام سیدجلال حسینی نیز طی سخنانی، کتابخانه آستان قدس رضوی را سرمایه عظیم فرهنگی و علمی کشور عنوان کرد و معرفی این سرمایه غنی به نسل جوان و نوجوان را وظیفه ارگان‌های آموزشی و فرهنگی دانست.


وی کتابخانه آستان قدس رضوی را با داشتن مجموعه‌های غنی مطالعاتی به مثابه معدنی برشمرد که نیازمند اکتشاف از سوی جامعه متعلمین است.
 
حسین خسروی؛ معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی نیز در این مراسم پایه و اساس کتابخانه‌ها را به عنوان یک نهاد اجتماعی بر پایه تعامل عنوان کرد و دیدگاه کتابخانه رضوی را تعامل در سطوح عالی با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها برشمرد.


وی، کتابخانه را به مثابه اتاق فکر برای یک انجمن، منطقه و کشور دانست و آنچه را در این اتاق فکر تجمیع می‌شود را کلید حل بسیاری از مسائل و دغدغه‌های جامعه عنوان کرد.


فاطمه فخری؛ کارشناس کتابخانه تخصصی جغرافیای آستان قدس رضوی در ادامه این نشست به برخی همکاری‌های به عمل آمده این واحد با انجمن آموزشی جغرافیای آموزش و پرورش خراسان رضوی اشاره کرد و برگزاری همایش ملی پژوهش- جغرافیا، تامین محتوای آموزشی تعریف شده در یکی از qr-code کتاب درسی استان‌شناسی خراسان رضوی پایه دهم همه رشته‌ها و معرفی كتابخانه آستان قدس رضوی در مباحث آموزشی کتاب، همکاری در برگزاری همایش ملی خلیج فارس با همکاری انجمن ملی ژئوپولوتییک ایران با حضور امیر دریادار سیاری، برگزاری زنگ کتاب با موضوع جغرافیا و استفاده از اطلس‌ها و نقشه‌ها را برخی از همکاری‌های صورت گرفته برشمرد.


در خاتمه این جلسه، معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اهدای لوح تقدیر از همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی بالاخص در بخش تالار تخصصی جغرافیا تقدیر به عمل آورد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید