مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب عنوان کرد:
۱۴۰۰-۱۰-۲۶

تسهیل دسترسی به منابع، کتابخانه آستان قدس رضوی را اولویت پژوهشگران قرار داده است

مدیر عامل مرکز میراث مکتوب، تسهیل دسترسی به منابع در بخش های مختلف کتابخانه آستان قدس رضوی را باعث قرار گرفتن این مجموعه در اولویت پژوهشی پژوهشگران عنوان کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، اکبر ایرانی در بازدید از مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، دسترسی آسان به منابع از جمله نسخ خطی را در کنار حفظ اصل نسخه، زمینه‌ساز اجرای نیات واقفان کتاب در امر پژوهش عنوان کرد.
وی مجموعه نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی را دارای حجم عظیمی از نفایس برشمرد که با دارا بودن شاخصه‌های سالم، قدیمی، کامل بودن و داشتن ارزش‌های هنری قابلیت ثبت شدن در سطح ملی، منطقه و بین‌الملل را دارد.
ایرانی، کتابخانه آستان قدس رضوی را یکی از بزرگترین مراکز اسناد و نسخ خطی به لحاظ کمی و کیفی در کشور دانست و این نسخه‌ها را نشان دهنده جایگاه آستان قدس رضوی به لحاظ پیشینه دارا بودن نسخ، عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ایران، کهن‌ترین تاریخ را به لحاظ میراث مستند دارد تصریح کرد: آثاری از جمله  اسناد، نسخ و اشیاء موزه‌ای که هویت تاریخی و فرهنگی یک کشور را نشان می‌دهد، میراث مستند یک تمدن به شمار می‌رود و می‌بایست در ثبت و معرفی آثار گرد آمده در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تلاش شود.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید