رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
۱۴۰۰-۱۱-۰۷

پژوهش تراث شیعه ظرفیتی برای فعالیت های داوطلبانه در راستای توسعه علم است

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، پژوهش بر روی تراث شیعه موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی را ظرفیتی برای فعالیت‌های داوطلبانه در راستای توسعه علم برشمرد.

به گزارش گنجینه رضوی، عبدالحمید طالبی در هفتمین جلسه کمیته علمی همایش فعالیت‌های داوطلبانه که با حضور اعضاء آن در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بر توسعه این فعالیت‌ها با محوریت پژوهش در علوم مختلف تاکید کرد.


وی به عنوان رئیس نخستین همایش بین‌المللی فعالیت‌های داوطلبانه، شناسایی استعدادهای علمی و نیروهای متخصص برای همراهی نیروهای خادمیار در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در عرصه کتابخانه را مورد تاکیدقرار دارد.


طالبی، با بیان اینکه تمام نهادهای علمی آستان قدس رضوی بعد از کتابخانه ایجاد شده است گفت: کتابخانه فراتر از یک مخزن کتاب، می‌بایست محلی برای تولید علم شود.


وی با اشاره به آستان قدس رضوی به عنوان تنها نهاد شکل گرفته بر پایه فعالیت‌های داوطلبانه، به تاکیدات تولیت معزز در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی بر پایه نذر و وقف کتاب اشاره کرد.


طالبی همچنین به حفظ نیروهای کارآمد و کادرسازی به عنوان یکی از دغدغه‌های تولیت اشاره داشت و بر توسعه همکاری میان سازمان‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تاکید کرد.


رحمت الله فتاحی؛ استاد علم اطلاعات و دانش شناسی و دبیر علمی همایش نیز در ادامه این جلسه طی سخنانی، همایش فعالیت‌های داوطلبانه را نوعی از همایش بین رشته‌ای عنوان کرد که از شاخه‌های علوم اجتماعی و روانشناسی می‌توانند به ارسال مقاله برای آن اقدام کنند.


وی با تاکید بر تلاش بر جامعیت همایش، مقالات ارسال شده به دبیرخانه آن را بر دو پایه مقالات علمی و روشمند و مقالات تجربه گرایانه دانست.


فتاحی همچنین با تاکید بر اطلاع‌رسانی در میان عموم جامعه، این امر را فرصتی برای ورود نیروهای متخصص در این فعالیت‌ها عنوان کرد.


گفتنی است اختتامیه همایش «فعالیت‌های داوطلبانه؛  فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی» ۹ شهریور ۱۴۰۱ توسط، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید