در بازدید فضلای حوزه علمیه نجف از کتابخانه آستان قدس رضوی عنوان شد:
۱۴۰۰-۱۱-۱۷

کتابخانه آستان قدس رضوی فضای عالی پژوهشی برای پژوهشگران علوم مختلف

گروه متشکل از 42 نفر از فضلای حوزه علمیه نجف و ائمه جمعه کشور عراق در بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی این مکان را فضای عالی پژوهشی برای پژوهشگران علوم مختلف عنوان کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، شیخ رافد الغراوی از اعضای این هیئت، کتابخانه آستان قدس رضوی را به واسطه اهداء مجموعه عظیمی از نسخ خطی و سایر منابع از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کتابخانه‌ای شناخته شده در عرصه بین‌الملل و به خصوص در میان کشورهای اسلامی برشمرد.


وی به عنوان متخصص در کتب خطی تا کنون بیش از 2 هزار قطعه تصویر با کیفیت از نسخ خطی موجود در کتابخانه‌های معتبر کشورهای ترکیه و عراق به زبان‌های مختلف و متعلق به سده‌های 3،4،5 هجری قمری را تهیه و به کتابخانه آستان مقدس رضوی اهدا کرده است.


شیخ الغراوی که سفرهای مکرری را به مشهد داشته در این بازدید به فهرست نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: آنچه در این مجموعه موجود است بی‌نظیر و منحصر به فرد بوده و متخصصین نسخ خطی به خوبی واقفند که در این مجموعه گنج عظیمی نهفته است.


وی در این بازدید نیز یک ترابایت نسخه دیجیتال‌سازی شده کتاب‌های خطی کتابخانه‌های عراق و ترکیه را به مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهداء کرد.


شیخ محمد بغدادی ائمه جمعه یکی از ولایات عراق و صاحب تالیفات دینی نیز در این بازدید، به واسطه وجود منابع غنی علمی و دینی کتابخانه آستان قدس رضوی را مکانی مبارک خواند و تصریح کرد: این مجموعه به لحاظ دارا بودن تالیفات علمی بسیار، فضای پژوهشی عالی را برای پژوهشگران ایجاد کرده است.


سیدبهجت موسوی فعال اجتماعی و مبلغ دینی که در این بازدید حضور داشت با اشاره به وجود داشته‌های غنی علمی و فرهنگی این مکان گفت: تلاش داریم با ایجاد مراودات فرهنگی از داشته‌های غنی این مجموعه بهره‌مند شویم.


سیدحیدر علوی از مبلغان دینی فعال اجتماعی در فضای مجازی، بازدید و ارتباط با این مجموعه را بر هر طلبه‌ای لازم و ضروری خواند و در کنار فضای مطالعاتی و وجود منابع مفصل پژوهشی، نگارهای معماری این فضا را برای هر بازدید کننده‌ای جذاب و دیدنی برشمرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید