در بهمن ماه سال جاری صورت گرفت:
۱۴۰۰-۱۱-۲۰

اهدا و امانت بلندمدت 7هزار نسخه کتاب از سوی آستان قدس رضوی به سراسر کشور

كتابخانه سيار سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي در بهمن ماه سال جاری 7هزارجلد کتاب را به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی در استان‌هاي خراسان رضوي و سطح کشور از طریق اهدا و امانت بلند مدت واگذار کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، حسین خسروی؛ معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، تقویت کتابخانه‌ها و پایگاه‌های کتاب در سطح کشور با اولویت مناطق محروم در راستای گسترش معنویت و اخلاق، کمک به علم‌آموزی و پژوهش در جامعه، دسترس‌پذیر کردن کتاب برای آحاد مردم و کمک به ترویج فرهنگ مطالعه را وظيفه ذاتي و سازماني كتابخانه سيار آستان قدس رضوي برشمرد.


وی همچنین به اهدای بیش از 55هزار جلد منابع به60 مرکز فرهنگی و اجتماعی متقاضی در سراسر کشور از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد که زندان‌ها، كتابخانه‌های عمومي، کتابخانه‌های مدارس، پایگاه‌های کتاب مساجد ازجمله مراکز دریافت کننده منابع اهدایی به شمار می روند.

 
خسروی با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان یکی از ارزش‌های دینی و ملی، توسعه این فرهنگ را سد راهی در برابر نفوذ تهاجم فرهنگی و گسترش دانایی و خرد ورزی در جامعه دانست.


وی افزود: با توجه به اهمیت ترویج مفاهیم دینی،کتابخانه سیار آستان قدس رضوی در راستای انجام وظیفه و عمل به رسالت خود، در سال گذشته نیز قریب به 72 هزار نسخه کتاب را به بیش از 36 مرکز و نهاد فرهنگی از طریق اهدا و امانت بلند مدت واگذار کرده است.


خسروی همچنین این اقدام را در امتداد سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های دهه فجر سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی عنوان کرد که از 12 بهمن ماه با برگزاری زنگ انقلاب در کتابخانه‌های سراسر کشور آغاز و با برگزاری نمایشگاه‌ها و رونمایی از منابع و پایگاه‌ها، اهدای منابع، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نقاشی و ... ادامه پیدا کرد و با افتتاح پنجاه و نهمین کتابخانه آستان قدس در روز پنج شنبه 21 بهمن ماه به پایان خواهد رسید.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید