رئیس موسسه نهج البلاغه وابسته به عتبه حسینی
۱۴۰۰-۱۱-۲۸

کتابخانه آستان قدس رضوی افتخاری برای جهان تشیع

رئیس موسسه نهج البلاغه وابسته به عتبه امام حسین(ع) و نماینده آیت‌الله کربلایی رئیس عتبه امام حسین(ع)، کتابخانه آستان قدس رضوی را افتخاری برای جهان تشیع عنوان کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام سیدنبیل الحسنی طی بازید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، داشته‌های این مجموعه را در نوع خود بی‌نظیر و منحصر به فرد توصیف کرد.


وی ضمن معرفی داشته‌های فرهنگی برخی کتابخانه‌های مشهور در کشورهای اسلامی و بیان تجربه‌های خود از بازدیدهای صورت گرفته تصریح کرد: بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نمونه‌ای بی‌بدیل از نسخه‌های نابی است که مانند آن در سایر کتابخانه‌های بزرگ جهان اسلام یافت نمی‌شود.


الحسنی، همچنین به ایجاد مراکز نگهداری و مرمت نسخ خطی در عتبه حسینی و همکاری سازمان کتابخانه ها ،موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در آموزش مرمت‌کاران معرفی شده عراقی اشاره داشت و این امر را نمونه‌ای از دغدغه ایران برای حفظ میراث شیعه عنوان کرد.


در ادامه این بازدید هیئت موسسه نهج البلاغه عتبه حسینی، ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از ایجاد زمینه‌های همکاری بین دو مجموعه سخن گفته شد.


پروفسور عباس فهام و باقر فیاض عضو هیات علمی دانشگاه کوفه و عضو علمی موسسه نهج‌البلاغه، حجت‌الاسلام موسی علی‌المولی قاضی القضات فقه جعفری در بیروت، حجت‌الاسلام اسماعیل التمیمی مدیر مجله اللغه‌العربیه زیر نظر عتبه امام حسین(ع) و دکتر علی معاون علمی موسسه نهج‌البلاغه از دیگر اعضاء این هئیت بودند که از کتابخانه آستان قدس رضوی بازید به عمل آوردند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید