در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
۱۴۰۱-۰۲-۲۵

نمايشگاه شاهنامه‌هاي نفيس خطي و چاپ سنگي در موزه قرآن و هدایای مقام رهبری حرم رضوی افتتاح شد

همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نمایشگاه شاهنامه‌های نفیس خطی و چاپ سنگی در موزه قرآن و هدایای رهبری حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

به گزارش گنجینه رضوی، در مراسم افتتاح این نمایشگاه محمد حسين‌زاده مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي با اشاره به بازدید از مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، وجود گنجینه‌هایی بی نظیر در این مجموعه که بیانگر هویت ایرانی اسلامی است را حیرت‌آور توصیف کرد.
وی، جمع‌آوری چنین مجموعه‌هایی را در جهان امری حکومتی برشمرد و تصریح کرد: آستان قدس رضوی که یک نهاد دینی با سبقه چندصدساله است، بی‌نظیرترین نهاد دینی در جهان است که این کار را انجام می‌دهد.
حسین‌زاده، فعالیت دست اندرکاران فرهنگی آستان قدس رضوی در جمع‌آوری و مدیریت مجموعه‌ای عظیم از گنجینه فرهنگی را شایسته تقدیر و تشکر دانست و آن را ذخیره‌ای برای آیندگان برشمرد.
در این نمایشگاه 10 نسخه خطی متعلق به قرن دهم هجری قمری به نمایش گذاشته شد که در 25، 27 و 28 سطر به خط نستعلیق کتابت شده و دارای مجالس تصویر است.
همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه 15 نسخه چاپ سنگی از قرن 13 به بعد در معرض بازدید قرار گرفته است که در فاصله زمانی 1267 تا 1326 قمری به چاپ رسیده است.
درمراسم افتتاح این نمایشگاه، موسوي مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان خراسان رضوي حضور به هم رساند.
گفتنی است این نمایشگاه از 25 اردیبهشت تا 8 خرداد ماه برای بازدید علاقه‌مندان در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری دایر خواهد بود.  

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید