۱۴۰۱-۰۳-۲۱

استاد دانشگاه الاسلامیة لبنان آثار خود را به کتابخانه رضوی هدیه کرد

شيخ احمد محمد قيس روحانی لبنانی و عضو تجمع علمای لبنان، آثار و تالیفات خود را با محوریت اسلام و امام شیعه به کتابخانه آستان قدس رضوی هدیه کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، دوره چهار جلدی «المؤتلف و المختلف فی التفسير» از جمله مهمترين آثار اهدایی این نویسنده به شمار می‌رود كه به آرای مشترك و اختلاف‌های موجود ميان شيعه و سنی در تفسير اشاره دارد.
از ديگر آثار شيخ احمد قيس که به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد می‌توان به «ديدگاه فكری و فلسفی علامه طباطبايی» اشاره کرد که از سوی مجمع پژوهش‌های اسلامی دانشگاه الازهر مجوز نشر يافته و توسط يك ناشر مصری چاپ و منتشر شده است.
«توسل از نگاه قرآن، سنت و عقل»، نيز كتاب ديگری است كه با اجازه مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر به چاپ رسيده است.
«العدل و العداله من منظاری القانون البشری والدین السماوی»، «حوار جدید مع الفکر الاحادی»، «محطات مشرفه فی التراث المسیحی الاسلامیه»، «مصر و ال البیت» از دیگر آثار این نویسنده لبنانی است که وی در روز ولادت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) به کتابخانه رضوی اهدا کرد.
شيخ احمد محمد قيس نویسنده ۲۴ جلد کتاب تخصصی در مورد علوم قرآنی و تاریخ است که عضویت در اتحاديه نويسندگان عرب، عضویت مرکز بررسی فتاوای تکفیری و اندیشه‌های تندرو و الحاد در الازهر و مديریت مركز پژوهش‌های اسلامی مسیحی در بیروت بخشی از کارنامه کاری وی به شمار می‌رود.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید