۱۴۰۱-۰۳-۲۴

Imam Reza (A. S.) the learned of the Prophet's household biography, pilgrimage, and holy shrine

کتاب امام رضا(ع) شامل مقدمه و بخشهای مختلف با عناوینی چون: بیوگرافی، شخصیت معنوی,اجتماعی،علمی،سیاسی و شهادت امام رضا(ع) است.

کتاب امام رضا (ع) دانای سیره و زیارت و حرم مطهر اهل بیت پیامبر(ص) اقتباس از دو کتاب" امام رضا(ع) دانای خاندان محمد (ص)" و "بارگاه خورشید: معرفی مجموعه حرم مطهر رضوی" است.  این کتاب نوشته امیر سلمانی رحیمی، مرتضی انفرادی، بهزاد نعمتی و ترجمه علی خازرونی زند است که در 1397 متشر شده است.  کتاب علاوه بر مقدمه مشتمل بر 8 بخش مجزا با عناوین: بیوگرافی امام رضا (ع)، شخصیت معنوی و رفتار اجتماعی، شخصیت علمی، زندگی سیاسی، شهادت، سخن حکیمانه ای از باغ حکمت رضوی و زیارت نماد توحید حرم مطهر است.
فصل اول: بیوگرافی امام رضا (ع): در این بخش نویسنده در مورد تاریخ تولد، نام و کنیه امام رضا (ع)، پدر و مادر، همسر، فرزند، دوره امامت آن حضرت، صحبت می کند.
فصل دوم: شخصیت معنوی و رفتار اجتماعی: در این بخش نویسنده، بر اهمیت شناخت شخصیت معنوی و رفتار اجتماعی امام رضا (ع) ، برای یادگیری درس هایی از زندگی حضرت تاکید می کند. بطور خلاصه این بخش اهمیت آن حضرت را به نماز، روزه، قرآن، دعا و عبادت، تقوا و پرهیزگاری، سخاوت و بزرگواری، آداب غذا خوردن، قوانین نحوه لباس پوشیدن، بهداشت شخصی، نشاط و شادی، رفتار اجتماعی، احترام به والدین، احترام به خانواده، رعایت حقوق بستگان، مهمان نوازی، کمک به نیازمندان، احترام به خدمتگزاران و حقوق آنان، رعایت حقوق و عواطف کارگران، بخشش ظالم، نگرش امام نسبت به بستگان فاسد، برخورد امام در برابر مستبدان، رعایت حقوق اقلیت ها، بهره مندی از طبیعت و محیط زیست بیان می دارد.
فصل سوم: به بعد شخصیت علمی امام رضا (ع) می پردازد. در این بخش با عناوینی چون دانای اهل بیت پیامبر، علم امام در گفتار دیگران، دانش امام از زبان مختلف، ظهور و تجلی علم امام در مناظره، بحث های چهار جانبه، مناظره در مقام خاندان نبوی، تشکیل حوزه های علمیه و تربیت شاگردان، کتاب های منسوب به امام رضا، این بعد شخصیت امام رضا(ع) را به نمایش گذاشته است.
فصل چهارم شخصیت سیاسی امام رضا(ع) ، با توجه به سفر تاریخی ایشان ار مدینه به مرو بیان می کند.
فصل پنجم به واقعه شهادت ایشان و تاریخ و محل شهادت و دفن ایشان و حرم امام رضا (ع) پرداخته است.
فصل ششم سخنان حکیمانه ایشان را یادآوری می کند.
فصل هفتم به واژه زیارت، تاریخچه زیارت، زیارت امام رضا (ع)، قوانین نحوه حضور در حرم می پردازد.
و در فصل هشتم حرم امام رضا(ع) و تاریخچه آن و مساجد و مکان های واقع در حرم امام رضا (ع) و معرفی آنها می پردازد.

 AUTHOR(S):  Salmani Rahimi, Amir  Enferadi, Mortaza  Nemati, Behzad  Kazerooni Zand, Ali, translator  Rizwani, Ahmad, editor
IMPRINT:  Mashhad: Islamic Research Foundation
PUB. YEAR:  2017
DEWEY NO.:297.957s171I

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید