۱۴۰۱-۰۳-۲۴

Kamal al-din wa-tamam al-ni'mah: perfection of faith and completion of divine favor

در کتاب Kamal al-din wa-tamam al-ni'mah به موضوع غیبت و ظهور امام زمان(عج) می‌پردازد. نمونه‌های فراوانی از غیبت پیامبران الهی در این کتاب آورده شده است.

کَمالُ الدّین و تَمامُ النّعمة یا إکمالُ الدّین و إتمامُ النّعمَة ،( Kamal al-din wa-tamam al-ni'mah ) تالیف عالم بزرگ و برجسته شیعه محمد بن علی بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق (متوفای ۳۸۱ق) به موضوع غیبت و ظهور امام زمان(عج) می‌پردازد. شیخ صدوق در این کتاب نمونه‌های فراوانی از غیبت پیامبران الهی را آورده و به بررسی کامل امامت حضرت مهدی(ع)، تولد ایشان، روایات پیامبر و ائمه(ع)، درباره ظهور آن حضرت، کسانی که به خدمت آن حضرت رسیده‏ اند و شرایط دوران ظهور ایشان پرداخته است.
ساختار کتاب
این کتاب مجموعاً دارای ۶۲۱ روایت از ۸۸ راوی در ۶۳ باب است. برخی موضوعات مورد بحث در این ابواب عبارت‌اند از:
    آفرینش حجت خدا قبل از آفرینش دیگر انسانها بوده است.
    فقط خداوند حق انتخاب خلیفه و جانشین خود را دارد.
    اثبات غیبت و حکمت آن.    
 جواب‌ های ابن قبه رازی.
    غیبت حضرت نوح، صالح، ابراهیم و یوسف(ع).
    روایات اهل بیت(ع) درباره غیبت.
    کسانی که امام زمان(عج) را مشاهده کرده اند.
    نامه‌های آن حضرت.
    علامات ظهور.
    ثواب انتظار، و موضوعات فراوان دیگر.
این کتاب گران سنگ شیخ صدوق توسط سید عطار حسین ریزوی در دو جلد به انگلیسی ترجمه شده است. که کل عناوین و موضوعات کتاب را در ترجمه به انگلیسی در 58 فصل به تفصیل آورده است. ترجمه کتاب دو زبانه عربی و انگلیسی است. که در دو صفحه مقابل هم نگارش شده است. جلد اول شامل دیباچه ای9 صفحه ای و مقدمه ای 6 صفحه ای است. کتاب در انتهای دو جلد دارای یادداشت پایانی است که به ترتیب شماره ارجاعات درون متنی را در بردارد.  

Abu-Jafar Muhammad ibn Ali ibn al-Husayn ibn Babawagh al-Qummi; translated by Athar Husain S. H. Rizvi.- Qum: Ansariyan, 2011

DEWEY NO.    297 .462 I 13 K

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید