۱۳۹۳-۰۷-۱۲

کتاب‌های چاپی

کتاب‌های چاپی در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی به زبان‌های مختلف فارسی، عربی و لاتین برای استفادۀ مراجعان و اعضای کتابخانه فراهم شده است.

کتاب‌های چاپی فارسی و عربی برای امانت‌، از طریق تالارهای گردش کتاب آقایان و بانوان و برای مطالعه‌، از طریق تالارهای مطالعۀ قفسه باز آقایان و بانوان، در دسترس است. شایان ذکر است که سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی برای پیشبرد اهداف و توسعۀ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، طبق سند چشم انداز بیست سالۀ خود، کتابخانه‌های تخصصی را در موضوعات مختلفی چون علوم قرآن و حدیث، اهل بیت، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و ... ایجاد نموده است؛ بنابراین، مراجعان و اعضایی که نیاز به کتاب‌های چاپی تخصصی در این موضوعات دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانۀ تخصصی مربوط ، کتاب‌های چاپی مورد نظر خود را مطالعه کنند.
      گفتنی است که بیشترین تعداد کتاب‌های چاپی فارسی (بیش از یک میلیون و دویست و بیست و چهار هزار و صد و بیست نسخه) در بخش مخزن چاپی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی حفظ و نگهداری می‌شود. بدین ترتیب، چنانچه مراجعان و اعضای کتابخانه، کتاب مورد نظر خود را در بخش‌های گردش کتاب، قفسه باز و کتابخانه‌های تخصصی پیدا نکنند، می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه و کارت عضویت و یا کارت شناسایی معتبر، به پژوهشکدۀ تالار محققان مراجعه نمایند. کتاب‌های درخواستی مراجعان و اعضا، صرفاً برای مطالعه در محل، توسط کتابدار از مخزن چاپی درخواست می‌شود و ایشان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر را در تالارهای قفسه باز آقایان و بانوان مطالعه و تا پایان وقت اداری بازگردانند.
     همچنین اعضایی که در مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و یا اعضای مقطع کارشناسی که دارای تالیف کتاب و یا مخترع هستند، برای استفاده از کتب چاپی مخزن چاپی، باید به پژوهشکدۀ تالار محققان مراجعه کنند؛ این عزیزان می‌توانند از دیگر خدمات و امکانات این بخش نیز استفاده نمایند.
      افزون بر این، کتاب‌های چاپی لاتین موجود در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، در تالار جداگانه‌ای با عنوان تالار کتاب‌های خارجی نگهداری می‌شود و اعضای کتابخانه، اعم از آقایان و بانوان، می‌توانند برای مطالعه و امانت کتاب‌های لاتین به این تالار مراجعه کنند.
      مراجعان و اعضا می‌توانند با  استفاده از نرم افزار کتابخانۀ آستان قدس رضوی، به جستجوی اطلاعات کتاب‌شناختی کتاب‌های مورد نظر خود پرداخته، شمارۀ رده بندی کتاب‌ها را بازیابی کرده و از محل نگهداری آنها مطلع شوند.  

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید