مجید صفاتاج
۱۳۹۷-۰۵-۲۸

دانشنامه صهیونیسم و اسرائیل

د641ص54095694/ 320م

«دانشنامه صهیونیسم و اسرائیل»، نخستین دانشنامه تفصیلی درباره صهیونیسم و اسرائیل به زبان فارسی است و با هدف شناسایی پدیده صهیونیسم و اسرائیل در شش جلد و حدود 1900 نوشتار تهیه و چاپ شده است. دانشنامه صهیونیسم و اسرائیل یک مرجع و اثر علمی و تحقیقی و حرکتی زیربنایی و اساسی در راستای جبران‌ خلا منابع معتبر نسبت به شناخت صهیونیسم و اسرائیل است که می‌تواند نیاز علمی جامعه تحصیل‌کرده و پژوهشگران به تحقیقات در این حوزه را برآورده سازد.

اهداف و انگیزه‏ های تدوین و تألیف دانشنامه صهیونیسم و اسرائیل به ‏طور مشخص عبارتند از:

ـ لزوم اهتمام به شناسایی پدیده صهیونیسم، به‏ عنوان یک واجب عینی بنابر اصل «مقَدَمَةُ الواجِبِ کالْواجِبْ»
ـ شناساندن صهیونیسم در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی، هنری، نظامی و
ـ اشاعه فرهنگ مبارزه با صهیونیسم از طریق تهیه طرح‏ها، برنامه‏ ها، برآوردها و حتی تهیه و تولید فیلم‏های سینمایی و مستند تاریخی و مناسب و ایجاد امکان دسترسی عموم مردم به زوایای مختلف این امر مهم.
ـ تهیه یک اثر تحقیقی مرجع و منبع مهم اطلاع ‏رسانی تاریخی که بتواند نیازمندی‏های یک تصمیم، تدبیر و با برنامه‏ های صحیح اجرایی را برای مراجع ذیربط در مسئله صهیونیسم و اسرائیل فراهم کند.

ـ ایجاد بستر مناسب برای پیگیری موضوع صهیونیسم و اسرائیل در مراکز علمی و سطوح مختلف مراکز آموزشی کشور، از دبستان تا دانشگاه‏ها، و نیز تغذیه مراکز پژوهشی و پژوهش‏های راهبردی و سیاسی ـ نظامی کشور.
و...

کتاب شامل:

جلد اول، موضوعات حروف الفبایی آ تا الف.
جلد دوم، موضوعات حروف الفبایی ب تا ث.
جلد سوم، موضوعات حروف الفبایی ج تا ژ.
جلد چهارم، موضوعات حروف الفبایی س تا ض.
جلد پنجم، موضوعات حروف الفبایی ط تا ل.
جلد ششم موضوعات حروف الفبایی م تا ی.

در این اثر جامع، ــ که دارای بیش از دو هزار مدخل می‏باشد ــ حتی‏المقدور تلاش شده تا موضوعات و مدخل‏های مورد نظر به گونه‏ای علمی اقتباس، تدوین و تألیف گردد. از این‏رو، خوانندگان محترم، در این دانشنامه افزون بر صدها مدخل تحقیقی و تألیفی، مقاله‏هایی را نیز خواهند یافت که عیناً از دیگر مراجع اقتباس شده است. دلیل این امر، غنای علمی برخی از مدخل‏های اقتباس شده است که مؤلف را از تألیف دوباره آنها بی‏نیاز کرده است. به‏ویژه بعضی مدخل‏هایی که قبلاً با استناد به بعضی مدارک متقن و غیرقابل دسترسی تألیف شده است.

این منبع ارزشمند در قسمت مرجع تالار محققان نگهداری می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید