همزمان با ایام شهادت حضرت فاطم زهرا(س) صورت گرفت:
۱۴۰۱-۱۰-۰۵

راه اندازی نسخه جدید پایگاه مطالعاتی ریحانه النبی (س) با 4هزار منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نسخه جدید پایگاه تخصصی ریحانه النبی (س) در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، این پایگاه تخصصی که با هدف دسترسی راحت‌تر محققان به منابع اطلاعاتی موجود در آستان قدس رضوی ایجاد و راه‌اندازی شده است منابعی را پیرامون زندگینامه، شخصیت، احادیث و سخنان، کرامات، شهادت، سیره عملی و رفتار، اخلاق و فضائل، و ... حضرت صدیقه طاهره (س) را در اختیار محققان قرار می‌دهد.
 بنا به گفته مهدی کریمی رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال، نسخه اول این پایگاه در سال 1395 با یکهزار و100 منبع اطلاعاتی به ارائه خدمات پرداخت که این تعداد در حال حاضر به بیش از  چهار هزار منبع دیجیتال از قبیل نسخه خطی، چاپ سنگی، کتاب چاپی، پایان‌نامه، کتاب و مقاله الکترونیکی و .... ارتقاء یافته است.
در این پایگاه، علاوه بر ارائه اطلاعات کتابشناختی، نسخه دیجیتال غالب منابع  اطلاعاتی نیز ارائه شده است که پژوهشگران علاوه بر مطالعه آنلاین منابع دیجیتال در این پایگاه، می‌توانند از طریق سامانه‌های تحویل مدرک و امانت دیجیتال، نسخه دیجیتال مدنظر خود را درخواست و براساس قوانین کشوری دریافت کنند.
ایجاد پایگاه پژوهشی و جامع حضرت زهرا (س) مشتمل بر تمامی منابع پیرامون ایشان در زبان‌های دنیا در برنامه های آینده کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی قرار دارد که به همت کارشناسان این مجموعه در دست انجام است.
شایان ذکر است دسترسی به این پایگاه‌های تخصصی کتابخانه دیجیتال از طریق فضای مجازی با مراجعه  به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی  digital.aqr.ir  و یا مراجعه حضوری در ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور قابل دسترس خواهد بود.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید