امین یوسفی
۱۳۹۷-۰۹-۲۴

بررسی رابطه میزان استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با بهداشت روان و عزت نفس دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد

1396 ب 85 ی 3/ 302

هدف از ارائه این تحقیق تعیین رابطه همبستگی میان استفاده از شبکه اینستاگرام با مقوله های بهداشت روان و عزت نفس دانشجویان می باشد. دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده و بر روی 248 نفر نمونه، سه آزمون استاندارد عزت نفس کوپر اسمیت، بهداشت روان گلدبرگ، شبکه های اجتماعی رضایی و یک آزمون محقق ساخته گرفته شده است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد، بین استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و عزت نفس و بهداشت روان، همبستگی معنی داری وجود دارد و شبکه اینستاگرام تأثیر منفی بر مقوله های یاد شده دارد.

در پایان تحقیق صورت گرفته، محقق پیشنهاد می کند، از رسانه های جمعی جهت افزایش آگاهی عمومی و تشویق خانوده ها به مطالعه و کمک به افزایش سطح فرهنگی جامعه استفاده شود و نیز کارگاه هایی جهت افزایش آگاهی خانواده ها به منظور کنترل بر فرزندان و نظارت بر ورود به شبکه های اجتماعی و به تبع آن دوره های آموزش خانواده جهت بالا بردن سلامت روان ایجاد شود. همچنین بر نقش مهم خانواده، رسانه، مساجد، مدارس ، دانشگاهها در آموزش، آموزه های دینی جهت پیشگیری از سطح آسیب های شبکه های اجتماعی تأکید می نماید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید