۱۴۰۱-۱۱-۰۲

اطلس جنگ ايران و عراق: فشرده نبردهای زمينی ‎۳۱شهريور۱۳۵۹- ‎۲۹مرداد‎۱۳۶۷

در اطلس جنگ ايران و عراق، هشت سال جنگ ايران و عراق و وقايع نوزده ماهۀ قبل از آغاز رسمی جنگ در 117 صفحه، با متن و آمار و تصوير ارائه شده است.

      در مقدمۀ نسبتاً مشروح اين اطلس، نبردهاي زميني، وقايع دوران پيروزي انقلاب اسلامي، شروع تحركات داخلي و خارجي براي جلوگيري از تثبيت نظام جمهوري اسلامي و مطالبي تا پذيرش قطعنامه 598 و تهديد عراق به كشورهاي منطقه مرور شده است.
      اطلس حاضر، داراي هفت فصل است كه درچهار فصل آن، زمين و در سه فصل ديگر آن، زمان محور قرار گرفته است. از نگاهي ديگر، دو فصل از اين كتاب نشان دهندۀ ابتكار عمل عراق و پنج فصل آن بيان كنندۀ ابتكار عمل ايران در جنگ است. فصل اول پيروزي انقلاب اسلامي، شروع تجاوزات و هجوم سراسري ارتش عراق، فصل دوم: بازيابي قواي مسلح ايران، فصل سوم: آزادسازي سرزمين هاي جنوبي، فصل چهارم: آزادسازي سرزمين هاي شمالي و مياني، فصل پنجم: تعقيب دشمن در جبهه جنوبي، فصل ششم: تعقيب دشمن در جبهه شمالي، فصل هفتم: پايان جنگ ايران و عراق، حمله عراق به كويت  است. عناوين موضوع‌ها در اطلس و نام‌هاي در نقشه‌ها و برخي توضيحات به فارسي و انگليسي است. نمودارها، نقشه‌ها با مقياس ذكر شده و تصاوير رنگي گويا، از ويژگي‌هاي اين اطلس است.

پدید آور : مرکز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي( مرکز مطالعات و تحقيقات جنگ(
مشخصات نشر : تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي،مرکز اسناد دفاع مقدس، ‎۱۳۸۹.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید