۱۴۰۱-۱۲-۰۹

تعاريف، مفاهيم، جاذبه‌ها و مسيرهای گردشگری با علايق ويژه در ايران

دكتر محمد شريف ملك‌زاده در مقدمه كتاب تعاريف، مفاهيم، جاذبه‌ها و مسيرهای گردشگری با علايق ويژه در ايران، از صنعت گردشگری، ارزش تبادلات اقتصادی و آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن سخن می گويد.

دكتر محمد شريف ملك‌زاده  در کتاب تعاريف، مفاهيم، جاذبه‌ها و مسيرهای گردشگری، توجه خواننده را به ظرفيت‌ها و قابليت‌های منحصر به فرد كشور ايران در توجه گردشگران و به‌دست آوردن سهم واقعی خود در سطح بين‌المللی، جلب می كند و می نويسد بايد همانند كشورهای موفق در اين صنعت، به‌سوی برنامه‌ريزی برای جذب گردشگر عام حركت كرد.

سپس به تعريف اين گروه از گردشگران مي‌پردازد و تاكيد مي‌كند ضرورت دارد كه صنعت گردشگري به گونه‌اي شناخته شود كه گردشگر آن را نوعي سرمايه‌گذاري شخصي براي رشد و سلامت جسمي و روحي، فراگيري و آموزش، توسعه تجاري و ايجاد روابط، تقويت آرامش دروني و پيشرفت موقعيت اجتماعي بداند.
امروزه یکی از رو به رشدترین نمونه‌های گردشگری، گردشگری بهبود و سلامت است. انگیزه‌های گردشگران این حوزه از گردشگری عبارت است از: بهبود و سلامت بدن و فکر؛ استراحت و تمدد اعصاب؛ استفاده از امکانات و خدمات پزشکی؛ و استفاده از ویژگی‌های آب و هوایی و طبیعی یک منطقه برای آرامش تن و روان. بر این اساس، گردشگران سلامت، لزوما بیمار نیستند. در حقیقت، بیشتر این افراد به دنبال تقویت تن و روان و استفاده از امکاناتی برای این منظور هستند. در این میان، ارائه‌دهندگان خدمات در این بخش، مشتریان خود را به اقدامات پیشگیرانه تشویق می‌کنند. در کتاب حاضر به نمونه‌های بارز گردشگری با علایق ویژه اشاره شده که گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی، ماجراجویانه، ورزشی، تجاری و رویدادها به عنوان شاخص‌ترین انواع گردشگری با علایق ویژه با شرح و تفصیل بیشتری معرفی شده‌اند.
اين كتاب، شامل آگاهي‌هاي مرجعي است كه در آن نمونه‌هاي متعدد گردشگري با علايق ويژه هر كدام از آنها، معرفي شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید