۱۴۰۲-۰۱-۰۶

اصول و مبانی تهیه و تفسیر نقشه ها و نمودارهای اقلیمی

کتاب اصول و مبانی تهیه و تفسیر نقشه ها و نمودارهای اقلیمی نشر دانشگاه شهید بهشتی تالیف حسن لشکری شامل تحلیل نقشه های هوا،انواع نمودار های جوی،توده های هوا و جبهه های جوی،چرخند ها و واچرخند ها می باشد.

مسائل مربوط به جو و هواشناسی امروزه علاقه و توجه مردم را به خود جلب کرده است همه مردم با هر شغل و سوادی و با هر فرهنگ و تمدنی چون به طور مستقیم و غیر مستقیم از پدیده های جوی متاثر میشوند علاقمند شد ه اند از مسائل و اتفاقات اقلیمی و جوی مطلع شوند
به همین دلیل بخش عمده ای از این کتاب به معرفی علایم و کد های مرسوم در نقشه های هوا و چگونگی تحلیل ترسیم منحنی های هم فشار و هم ارتفاع و تفسیر نقشه های هوا اختصاص پیدا کرده است با توجه به اینکه تفسیر صحیح نقشه های هوا مستلزم شناخت برخی تعاریف و مفاهیم دینامیکی ترمودینامیکی و هم دیدی بوده است برخی از فصول به بیان این مفاهیم پرداخته است.
این کتاب به عنوان اولین تجربه درباره نقشه ها و نمودارهای اقلیمی است.
بخش عمده ای از این کتاب به معرفی علایم و کدهای مرسوم در نقشه های هوا و چگونگی تحلیل، ترسیم منحنی های هم فشار و هم ارتفاع و تفسیر نقشه های هوا اختصاص پیدا کرده است.
با توجه به اینکه تفسیر صحیح نقشه های هوا مستلزم شناخت برخی تعاریف و مفاهیم دینامیکی، تمودینامیکی و هم دیدی بوده است؛ برخی از فصول کتاب به بیان این مفاهیم و یا چگونگی کاربرد آن درتحلیل یا پیش بینی پدیده های جوی پرداخته است.
در فصل دیگری از این کتاب چگونگی استفاده از برخی نمودارهای جوی و نمودارهای زیست-اقلیمی و اقلیم معماری بیان شده است.

کتاب اصول و مبانی تهیه و تفسیر نقشه ها و نمودارهای اقلیمی به صورت مصور همراه با جدول و نمودار  در 292 صفحه با شمارگان 2000 نسخه، توسط مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید