۱۴۰۲-۰۱-۲۰

عصر اکتشافات

کتاب عصر اکتشافات، اثر سارا فلاورز، از مجموعۀ تاریخ جهان با زبانی ساده، اکتشافات جغرافیایی را از قرون پانزدهم و شانزدهم مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهد.

   در عصر اکتشافات‌ (The age of exploration) با رویدادهای‌ تاریخی‌ یک‌ نسل‌ مواجه‌ هستیم‌، نسلی‌ که‌ از سال‌ ١٤٩٢ تا سال‌ ١٥٢٢، برای‌ همیشه‌ و به‌ طول‌ کامل،‌ جهان‌ را دچار تغییر و تحولات‌ شگرف‌ کرد. جهانگردی‌ و اکتشاف‌ تا امروز هم‌ ادامه‌ دارد.
     به‌ نظر می‌رسد مردم‌ همیشه‌ در جستجوی‌ آن‌ هستند تا اطلاعات‌ بیش‌تری‌ از جهانی‌ که‌ در آن‌ زندگی‌ می‌کنند به‌ دست‌ آورند ولی‌ قرن‌ ١٥ و ١٦ را به‌ عنوان‌ دوران‌ اکتشافات‌ جغرافیایی‌ می‌شناسند؛ زیرا در این‌ دوران‌ بود که‌ افزایش‌ حیرت‌انگیز فعالیت‌ها در این‌ زمینه‌ باعث‌ شد که‌ دانش‌ ما درباره‌ حدود جهان،‌ تقریباً به‌ شیوۀ‌ تصاعدی،‌ افزایش‌ یابد.
      کشف جهان ناشناخته همیشه برای انسان‌ها رؤیایی دست نیافتنی بود تا این که مردان اندکی که باتجربه و کنجکاو بودند و می‌دانستند آن سوی دریاها، سرزمین‌های ناشناخته وجود دارد به سفرهای گوناگونی دست زدند تا جهان را کشف کنند.
     این اروپاییان بودند که جهان را مورد اکتشاف قرار دادند، دست به ماجراجویی‌های دریایی زدند و نقشۀ جهان را ترسیم کردند. آن‌ها چنان انگیزه‌ای برای رسیدن به سرزمین‌های دیگر داشتند که بعدها این اکتشافات را عرصۀ مناسبی برای رشد یافتند. این سفرها زندگی ساکنین زمین را تغییر داد و بر سراسر جهان تأثیر گذاشت.
       زندگی هر روزۀ مردم سراسر جهان، کاملا تحت تأثیر نتایج دوران بزرگ اکتشافات جغرافیایی است. سفرهای اکتشافی در آغاز قرن شانزدهم، راه را برای دنیایی که اکنون می‌شناسیم، باز کرد و توانست بخش‌های مختلف جهان را به هم نزدیک کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید