۱۴۰۲-۰۱-۲۶

آب و هواشناسی توریسم

هدف از نگارش کتاب آب و هواشناسی توریسم تالیف حسن ذوالفقاری، نشان‌دادن نقش و اهمیت آب و هوا و روابط بین آب و هوا و توریسم است.

          مؤلف کتاب آب و هواشناسی توریسم، معتقد است با وجود رابطه ناگسستنی آب و هواشناسی و گردشگری، دانش ما در این زمینه در مراحل ابتدایی است.  در فصول پنج‌گانۀ این کتاب، سعی شده است که مفاهیم اساسی آب و هوا، مفاهیم اساسی توریسم، روابط موجود بین آب و هوا و توریسم، تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده، همچنین اهمیت تغییرات اقلیمی در صنعت توریسم، بررسی و تحلیل شود. کتاب برای دانشجویان رشتة اقلیم‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد، به عنوان یکی از منابع اصلی درس «آب و هواشناسی توریسم» به ارزش دو واحد و به عنوان منبع کمک درسی «عوامل محیطی مؤثر بر توسعة توریسم» رشتة جغرافیای توریسم، «آب و هواشناسی کاربردی» و «کاربرد اقلیم‌شناسی در برنامه‌ریزی محیطی» رشتة اقلیم‌شناسی تدوین شده است.

      گردشگری، فعالیتی علمی و تحت تأثیر عوامل گوناگونی است که آب و هوا یکی از آنها به شمار می رود و آب و هواشناسی در توسعۀ آن نقش مهمی ایفا می‌کند. اهمیت پرداختن به این مسئله از آنجا آشکار می شود که امروزه صنعت توریسم در حال تبدیل شدن به سودآورترین صنعت جهان است. محققان به دلیل اهمیت آب و هوا در برنامه‌ریزی توریسم، سعی می‌کنند با بررسی اقلیمی هر مکان جغرافیایی، تغییرات آن را در طول زمان و مکان و روابطش با فعالیت‌های انسانی، روش‌ها و تکنیک‌های مورد نیاز را برای تحلیل شرایط محیطی در برنامه‌ریزی‌های توسعۀ گردشگری، فراهم آورند.

نوشته: حسن ذوالفقاری

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید