به کوشش الهه رجبی فر
۱۳۹۷-۰۷-۲۶

گزارش سیزدهمین جشنواره نقد کتاب 29آذرماه1395

1395گ438ج1/ 028

شکوفایی علوم اسلامی همراه و همبسته نقد و و نقادی بوده است و عمدتاً اگر بر کتاب ارزنده و درخوری انگشت بگذاریم یا نقدی بر کتاب های قبلی بوده یا پاسخی بوده به نقدهای پیشین یا زمینه ساز نقدهای بعدی شده است. اگر هم اثر نقد شده یا دیدگاهی نقادی شده است، شاهد پاسخ های گوناگون و مبارزه فکری نقادان و مدافعان بوده ایم. برآیند این مناقشات نظری و قلمی، گسترش فرهنگ کتابت وتألیف و بسط و ثبت آثار ماندگار فکری بود است.

جشنواره نقد کتاب گامی است در راه رسیدن به این مقصود. در سال 1395 برخی مقالات انتقادی از سوی نویسندگان و مدیران نشریات برای جشنواره ارسال شده و عمده مقالات همت دبیر اجرایی مقالات گردآوری گردیده است. پس از مرور  اولیه آثاری که دارای ساختار و محتوای انتقادی بودند به مرحله داوری رسید و در اختیار داوران قرار گرفت پس از ارزیابی داوران آثاری که به مرحله نهایی داوری رسیده بود برای آخرین مرحله داوری انتخاب شد. در این دوره 1061اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از آن میان1006 مقاله انتقادی مورد بررسی اولیه قرار گرفت. سپس 249 مقاله به مرحله دوم راه یافت و با همکاری دهها گروه تخصصی داوری و ارزیابی شد و سرانجام از سوی داوران 23مقاله منتخب گردید.

این منبع شامل:

  1.  نمایه مجلات، نشریات و جراید، تارنماها و پایگاههای خبری دارای مقالات انتقادی است. که در سال 1394، 800 عنوان نشریه فعال علمی پژوهشی، کاربردی و ترویجی است.
  2. نمایه موضوعی مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره
  3. نمایه مقالات راه یافته به مرحله دوم داوری
  4. نمایه آثار برگزیده و شایسته قدردانی
  5. کارنامه دبیر علمی داوران

این منبع مفید در قسمت مرجع تالار محققان نگهداری می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید