حامد منیری ، حمید ناسخیان
۱۳۹۷-۰۹-۲۴

تولید ، کسب و پیشه از منظر قرآن,ترجمه و تحقیق کتاب المکاسب کنزالعرفان فی فقه القرآن

ک 157 ف 174/ 297

یکی از علل مهم برای بسیاری از مشکلات در جامعه ، نداستن طریق صحیح کسب حلال است و این واضح است که آموزش برای انجام هرکاری ضروری است و تا آموزش نباشد هیچ کاری به ثمر نمی رسد .

قرآن کریم شرایط ، زمان و مکان صحیح معامله را بیان می کند ، یکی از کتبی که در این جهت حرکت کرده است و از فقه شیعه نیز کمک گرفته است تا مسئله قابل فهم تر برای همگان باشد کتاب کنزالعرفان فی فقه القرآن است که دراین کتاب برآن شده است با ترجمه صحیح و تحقیق برآن قدمی ناچیز در جهت سوق علاقمندان به کسب روزی حلال برداشته باشند ،پایبدی به این دستورات ثابت کرده است که زندگی را آرام تر و امن تر می کند و از ایجاد بسیاری از مسائل اجتماعی نیز جلوگیری می کند .

مباحثی که دراین کتاب به آن پرداخته گردیده است به طور خلاصه به شرح زیر می باشد .

کتاب مکاسب (دادو ستدها )،نوع اول  بررسی موضوع کسب درآمد و احادیث و روایات بسیاری که دراین زمینه وجود دارد که آنها نیز شیوه صحیح کسب درآمد را به پیروان خود می آموزند ، بررسی مواری که قرآن اشاره به حرمت کسب از طریق آنهادارد: که با آوردن شش آیه در این زمینه به طور به مفصل به بیان این  موضوع پرداخته است ، کتاب بیع (خرید و فروش ): شامل ده آیه می باشد ، کتاب دین (قرض): در این باب نیز آیاتی وجودارد. و مسائل مرتبط بادین

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید