رسول موسوي حاجي، علي‌اکبر سرفراز
۱۳۹۷-۱۰-۱۰

نقش برجسته‌هاي ساساني

ن 842 م 540955 /731

از آن‌جا که ظهور ساسانیان اهمیت خاصی در فرایند کلی تاریخ ایران دارد، لازم است وضعیت دقیق یافته‌های باستان‌شناسی، خاصه نقش‌برجسته‌های این دوره، روشن گردیده محتوای تاریخی آن‌ها از هر گونه تاریکی و ابهام زدوده شود.

کتاب « نقش‌برجسته‌های ساسانی» با هدف روشن‌ساختن هویت واقعی هریک از نقش‌برجسته‌های ساسانی و بیان محتوای تاریخی و درک مفهوم و پیام مرموز موجود در آن‌ها تالیف شده‌است. در این کتاب، نقش‌برجسته‌های ساسانی را از دیدگاه نوع صحنه و بر اساس تقدم و تاخر زمانی مطالعه می‌کنیم که شامل چهار فصل است: 1)نگاهی گذرا به محل‌های نقش‌برجسته‌های ساسانی؛ 2) نقش‌برجسته‌های ساسانی با موضوعات مذهبی؛ 3) نقش‌برجسته‌های ساسانی با موضوعات غیر‌مذهبی؛ 4) نقش‌برجسته‌های ساسانی با موضوعات ترکیبی.

ارجاعات کتاب به شیوه‌ی درون‌متنی است. هم‌چنین توضیح مطالب به‌صورت یک‌جا در آخر هر فصل و ذیل عنوان « پی‌نوشت‌ها» آورده‌شده‌است.

در بخش پایانی کتاب، 96 شکل آورده‌شده که با شماره‌گذاری و توضیح مختصری همراه می‌باشد. در مورد نقش‌برجسته‌ها علاوه بر عکس، طرح آن‌ها نیز آورده‌شده‌است. این بخش هم‌چنین شامل جدول‌ها، منابع جدول‌ها و شکل‌ها نیز می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید