جمعی از مولفان؛ مدیر علمی، یعقوبعلی برجی
۱۳۹۶-۰۶-۳۰

دانشنامه امام رضا(ع)

255 د 95703/ 297 م

دانشنامه امام رضا(ع)، مجموعه ای مرجع، جامع و بدیع از مدخل ها و مقاله های است که در موضوع امام رضا(ع) به رشته تحریر درآمده است. این مجموعه دارای استناد و ارجاع های پرشماری است که به شیوه الفبای برای خوانندگان با تحصیلات متوسطه، عالی و حوزوی و دانشگاهی نگاشته شده که در مجموع، عموم مردم می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

این کتاب در پی تبیین جامع، صحیح و کارآمد فرهنگ و معارف رضوی، کتب و آثار و معرفی شخصیت های است که از اصحاب امام رضا(ع) بوده اند یا از امام رضا(ع) روایت نقل کرده یا امام رضا(ع)، آنان را ستایش یا نکوهش نموده است.

مدخل های این دانشنامه در سه گروه: مفاهیم، اعلام و اماکن و کتاب ها می باشد. ساختار  مقالات در بخش مفاهیم براساس: زبانشناسی، سنخ سنجی مقاله است. در بخش شخصیت ها و مکان ها بر دو دسته شخصیت و مکان با محور شرح حال، شخصیت علمی و نقش سیاسی و فرهنگی آن می پردازد. در بخش کتاب و آثار نیز به نام درست کتاب، کتاب های معرفی شده  در مقالات و ترجمه ها اشاره شده است.

جلد اول دانشنامه امام رضا(ع) توسط گروه مولفان دانشنامه تدوین و مراحل داوری و نظارت را طی نموده که برای مشتاقان سیره مکتب رضوی توسط مرکز بین المللی ترجمه و نشر مصطفی(ص) ارائه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید