۱۴۰۲-۰۳-۰۲

اهدای بیش از 5هزار نسخه نشریه توسط کتابخانه ملی به آرشیو مطبوعات سازمان

کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در راستای همکاری‌های دوجانبه با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تعداد 5080 نسخه نشریه مربوط به 100 سال اخیر را به اداره مطبوعات سازمان اهدا کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، ابراهیم حافظی رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در  این باره گفت: نشریات ارسالی که در راستای تکمیل آرشیو سازمان درخواست شده تعداد 3680 نسخه از کسری‌های آرشیوی را تامین کرده است.
وی تصریح کرد: همکاری‌های بین کتابخانه‌ای برای تکمیل مجموعه و گسترش فرهنگ وقف و نذر یکی از تاثیرگذارترین عوامل تکمیل کننده منابع کتابخانه‌ای و صیانت از منابع مکتوب است که کتابخانه آستان قدس رضوی با پیگیری آن و تکریم مجموعه‌داران سعی در جلب مشارکت‌های مردمی و سازمان‌ها دارد.
حافظی با اشاره به اهدای 12 هزار نسخه نشریه طی 5 سال اخیر از سوی کتابخانه ملی افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی نیز دراقدامی مشابه با ارسال بیش از 8 هزار نسخه بخشی از کسری مخازن مطبوعات کتابخانه ملی را تامین کرده است.
وی اظهار کرد: اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با دریافت مطبوعات مازاد سازمان‌ها و مجموعه‌های شخصی و ثبت و ضبط آن به نام اهدا کننده، در کنار حفاظت از این منابع زمینه استفاده آنها را برای پژوهشگران فراهم آورد.
شایان ذکر است در مرکز مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی بیش از 2 میلیون نسخه نشریه وجود دارد که که قریب به 250 هزار نسخه از مجموعه آرشیوی جز نشریات نفیس محسوب می‌شود.
از مجموع کل منابع آرشیوی این مجموعه بالغ بر 1 میلیون نسخه آن دیجیتال شده  است. علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری در تالار محققان این مرکز واقع در دوربرگردان طبرسی حرم مطهر ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی و مجازی از طریق درگاه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس https://digital.aqr.ir از منابع آرشیو شده بهره‌مند شوند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید