۱۴۰۲-۰۳-۳۱

اطلس خيابانهای تهران ‎۱۳۸۱

شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری، مجری طرح سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) شهر تهران، پس از انتشار اولین نمونه از اطلس تهران، با نام راهیاب در سال 1377، این اطلس را با بهنگام سازی اطلاعات و اعمال اصلاحات لازم، در قطع بزرگ منتشر کرده است.

شایان ذکر است که این شرکت متولی نقشه‌های 2000/1 پوششی شهر تهران است و در ارائه و انتشار محصولات جنبی و فرهنگی مرتبط با نقشه و توسعۀ فرهنگ نقشه‌خوانی  و تهیۀ نقشه‌های متعدد و متنوع فنی و موضوعی، فعال است.
     از جمله مطالب این اطلس، نقشۀ تهران در یک نگاه ، نقشۀ مترو، راه‌های اصلی استان تهران،‌ مسیر خیابان‌های یک طرفه، نمایۀ نام خیابان‌ها و نمایۀ مکان‌های مهم است.
       در اطلس خیابان‌های تهران، علاوه بر امکان شناسایی و مسیریابی مکان‌های مورد نظر، به اطلاع رسانی شهری نیز پرداخته شده‌است.
      ذکر اسامی مکان‌های مهم در کنار هر صفحۀ نقشۀ این اطلس، برگرفته از فرایند تهیۀ نقشه و همچنین اطلاعات ارزشمند ادارۀ کل میراث فرهنگی استان تهران در جهت شناسائی بیشتر کالبد این شهر و معرفی ویژگی‌های آن است.
      مشخص شدن خیابان‌های یک‌طرفه در این اطلس نیز کارآیی بیشتر به آن داده است. این اطلس با استفاده از نقشه‌های مرجع 2500/1  ( هر 4 سانتیمتر برابر 500 متر) شهر تهران، متعلق به شهرداری تهران، تهیه شده است. این نقشه‌ها بر مبنای عکس‌های هوایی اسفند 1374 توسط شرکت پردازش و برنامه‌ریزی شهری تهیه و تولید شده است.
      به روز رسانی بزرگراه‌ها و عوارض مهم و اسامی جدید در سال 1380 صورت گرفته است.

شرکت پردازش و برنامه‌ريزی شهر تهران

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید