۱۴۰۲-۰۴-۰۱

تنظیم شرایط همساز با بوم و اقلیم ایران

کتاب تنظیم شرایط همساز با بوم و اقلیم ایران به نویسندگی مهدی اختر کاوان، عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان، توسط انتشارات کلهر به چاپ رسیده است.

      از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر شکل‌گیری کالبدهای شهری، شرایط محیطی حاکم بر بوم و اقلیم هر منطقه خواهد بود. این عوامل به موازات سایر عوامل محیطی، دخل و تصرف‌های انسانی را تابع خود نموده و بافت شهرهای متفاوت را از هم متمایز می‌سازد. لحاظ کردن شرایط حاکم بر هر محیط در فرآیند طراحی معماری آن منطقه، می‌تواند ضمن سازگار کردن کالبد ساختمان با شرایط محیطی، موجب کاهش مصرف انرژی شود و از میزان آلودگی‌های حاصل از سوختن‌های فسیلی بکاهد؛ از این رو، در این کتاب سعی شده است تا ضمن معرفی عوامل اقلیمی، راه حل‌های اقلیمی طراحی ساختمان نیز مورد توجه قرار داده شود و دسته بندی آنها ارائه گردد.
 سرفصل های مهم کتاب
      تنظیم شرایط محیطی، اقلیم، خرده اقلیم، تابش خورشید، عوامل فرعی آب و هوایی، مطالعات اقلیمی، منطقه آسایش، تبادل حرارتی میان بدن انسان و محیط، نرخ آلبدو، ظرفیت حرارتی، بارندگی، عوامل مؤوثر بر تابش آفتاب، یخبندان، کاربرد باد در مطالعات شهری، تقسیم بندی و تاریخچۀ تقسیم بندی اقلیمی در ایران، ویژگی‌های اقلیم چهارگانه، شیوه‌های کنترل دما، حرارت خورشیدی، انواع سایبان، انرژی‌های تجدید پذیر، کاربرد انرژی خورشیدی، ساختمان خورشیدی، تغییر اقلیم، گرمایش جهانی، معماری پایدار، توسعه پایدار

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید