طی هفته ولایت صورت گرفت:
۱۴۰۲-۰۴-۱۲

برگزاری نمایشگاه قربان تا غدیر در کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با برگزاری نمایشگاه مناسبتی کتاب، نرم‌افزار و پوستر به استقبال عید ولایت رفتند.

به گزارش گنجینه رضوی، یوم السرور،الغدیر، فروغ غدیر، عیداضحی، قربان تا غدیر، عید بندگی تا عید ولایت، عناوینی است که کتابخانه‌های زينبيه، حاج شيخ عباس تربتي، شیخ مجتبی قزويني(ره)، مسجدالرضا(ع)، مسجد امير المؤمنين (ع)، مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) و كتابخانه حضرت معصومه (س) واقع درشهر رضويه در مشهد بر نمایشگاه‌های برگزار شده منصوب کردند.
همچنین کتابخانه‌های بروجرد، بیرجند، قوچان، تربت حیدریه، درگز نیز با برگزاری نمایشگاه‌هایی با عناوین دهه امامت و ولایت، عبوديت تا ولايت‌پذيري، ولایت، خانه دوست و قربان تا غدیر به استقبال این عید مبارک رفتند.
آنچه از برگزاری نمایشگاه‌های برگزار شده دنبال می‌شود تبیین فرهنگ غدیر ، ترویج ارزش‌های والای اسلامی، معرفی شخصیت و سیره حضرت امام علی(ع) به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان‌ها وآشنايي مراجعان با موضوع ولایت، امامت، شیعه و معرفی منابع و متون مرتبط با این  موضوع  و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب است.
از جمله آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه‌های عنوان شده می‌توان به حج از ميقات تا ميعاد نوشته احمد صادقي اردستاني، حج عارفان نوشته رحيم كارگر، اسرار عرفاني حج نوشته محمد تقي فعالي، دو حرم امن تاليف حسين طباطبايي قمي، آثار اسلامي مكه و مدينه از رسول جعفريان، بيت عتيق - ابعاد سياسي و بين المللي حج از ديدگاه قران تاليف محمدعيسي زيرك اشاره کرد.
«امامت و رهبری در نگاه عقل و دین» یکی از آثار ارزشمندی است که در یکی از این نمایشگاه ها در دسترس بازدید کننده قرار گرفته است.
این کتاب نوشته محمدباقر شریعتی سبزواری است که موضوع امامت و رهبری را از نگاه عقل و دین در فصل های کلیات، امامت خاصه، امامت و ویژگی های آن در اسلام، غلوّ و غالی مورد بررسی قرار داده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید