۱۴۰۲-۰۵-۰۲

«پا به پای عاشورا» در نمایشگاه‌های کتاب کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با برگزاری نمایشگاه در قالب‌های کتاب، بروشور، پوستر و نرم‌افزار برای آشنایی مخاطبان خود با فرهنگ عاشورا و هدف از این قیام الهی تلاش کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، بصیرت حسینی، در امتداد عاشورا، حماسه کربلا، ولایت سرخ، سلطان عشق، سلام بر محرم، حقیقت مظلوم، شورحسینی، ماه فداکاری، شمس و قمر، وادی عطش از جمله اسامی نمایشگاه‌هایی است که با نزدیک شدن به عاشورای حسینی در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی تا کنون برگزار شده است.
كتابخانه امام رضا (ع) قوچان، بيرجند، درگز، کرمانشاه، تربت حیدریه، بروجرد در شهرستان‌ها و كتابخانه‌های آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی (ره)، مجتمع فرهنگي امام خميني (ره)، غدير باباعلي، كتابخانه آيت الله حاج شيخ هاشم قزويني (ره)، کتابخانه حسینیه امام رضا (ع) در مشهد از جمله مراکزی هستند که به برگزاری نمایشگاه با آثار منتخب موضوعات وقایع و شهدای کربلا، محرم، صفر و اربعین اقدام کرده‌اند.
ناسخ التواريخ امام حسين(ع) تاليف محمد تقي سپهر، حسين وارث آدم  نوشته علي شريعتي، مدرسه عشق نوشته مجيد حيدري فر، آنچه در كربلا گذشت نوشته شيخ عباس قمي، وادي عشق نوشته صغري حق دوست، نهج الكرامه نوشته محمد رضا اكبري، نگاهي عارفانه به محرم ،عاشورا شناسي ،مجالس عاشورا، راز زيارت كربلا، قيام امام حسين (ع)، قصه كربلا، فلسفه عزاداري، مرد مافوق انسان ،حضرت ابالفضل العباس (ع) ،كرامات حضرت ابالفضل، چهره‌ها درحماسه كربلا، از جمله آثاری است که علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه‌های برگزار شده از آن بازدید به عمل آورند.
شایان ذکر است کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی همگام با سایر مراکز فرهنگی با برگزاری نمایشگاه های مناسبتی در راستای آشنایی اعضا و مخاطبان خود با مناسبت‌های ملی و مذهبی و مفاهیم آن تلاش می‌کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید